HTML

Facebook

...és még annyit, hogy

Ami eszembe jut, mert nem kell mindig tematikusnak lenni.

Társadalom

Bejegyzések

Friss topikok

HTML doboz

 

2013.09.17. 11:14 Zsoolt

Ki hazudott a t-mobile-nál?

Tegnap végre sikerült áthatolnom a T-mobile rendszerén és hosszú hetek próbálkozásai után kártya függetlenítettem a telefonomat.

Először ugye volt az, hogy bementem, megkérdeztem lehet-e, hiszen lejárt a hűségidő már januárban. Lehet persze, 15000 Ft lesz. Megvártam míg lesz erre 15.000 Ft-om és kb. egy hónap múlva ugyanoda visszamentem.

Egy másik ügyintéző. Mondom szeretném kártya függetleníteni a telefonomat, lejárt a hűségidő több mint fél éve. Persze lehet, de ahhoz be kell mutatnom az eredeti számlát meg talán még azt is mondta, hogy az eredeti garancialevelet.

Gondoltam kapjátok be, majd találok valami aluljárós buheragurut és lehet még olcsóbban is kijövök. Kaptam itt tippeket a facebookon, mentem aluljárókba, puccos iphone doktorokhoz, de mindenhol ugyanazt mondták. A t-mobile-os iPhone készülékeket csak ők tudják függetleníteni, illetve legfeljebb alaplapcserével lehet, ami egy új készülék ára kb.

Leesett ettől, hogy azért kérnek számlát meg minden szart, mert eszük ágában sincs odaadni a telefont szabad használatra, hiába fizetett ki nekik az ember mindent 2 éven keresztül, busás haszonnal valószínűleg. Az is szöget ütött a fejembe, hogy miért kérnek eredeti számlát tőlem, amikor nekik is van egy példány, mindig mindenből kettőt csinálnak.

Kitaláltam, hogy bemegyek, kérek először hivatalos számlamásolatot az eredeti vásárlásról majd utána előállok a függetlenítéssel és amikor mondják, hogy kell az eredeti számla hát nicsak épp most kaptam egy hivatalos másolatot róla.

Bementem immár harmadszor ugyanabba az üzletbe és szurkoltam magamnak, hogy lány legyen az ügyintéző. Nem is tudom miért, az első két alkalommal is lányok voltak, de valamiért az volt a koncepcióm, hogy velük jobban lehet beszélni.

Lány volt. Először kifizettem az előző számlám ügyintéztem egy-két dolgot, hogy legyen valami bemelegítő felvezetés. Hogy teremtsünk egy hangulatot. Igen azt hiszem ez volt a koncepcióm, ezért akartam, hogy lányhoz kerüljek. Amikor fizettem kérdezte van-e apróm, mire a zsebemből kihúztam egy 20.000-rest és mutattam csak ez van. Elmosolyodott és megjegyezte, hogy addig jó, amíg ilyenek vannak az ember zsebében. Innentől éreztem, hogy most már a hangulat megvan és azt is, hogy ettől a 20.000-restől mindjárt megfosztanak. Mondtam én is valami vicceset, de igyekeztem nem nyomulós lenni és aztán előálltam a farbával.

Szeretném kártya függetleníteni a telefonomat és a múltkor a kollégája azt mondta 15000 Ft-ért itt megcsinálják.

Persze, mondja a számot...és már gépelte is.

Egy ötezresre cseréltem a húszezrest, de lett kártyafüggetlen telefonom. Illetve lesz, amint 72 órán belül megkapom a visszajelzést az iTunes-on.

Én most sem tudom, hogy hivatalosan, a T-mobile protokolljai szerint kell-e az eredeti számla ehhez és ez a lány volt egyszerűen kedves. Vagy nem kell ilyesmi egyáltalán és a múltkori volt szimplán szemét.

Abban azonban biztos vagyok, hogy bármi is a protokoll meg a szabály sokkal inkább viszonyok alakítják nálunk a dolgokat és nem szabályozott rendszerek. Az teljesen egyértelmű, hogy a három hölgy közül valaki hazudott az irodában, illetve valaki szabályt sértett.

Az is elgondolkodtató, hogy nagyon sok szabály nálunk nem a rendszerszintű megbízható és mérhető működés eszköze, hanem lehetőség a büntetésre és a kegy gyakorlására, attól függően, hogy milyen viszonyban vagyunk.

7 komment

Címkék: t-mobile iphone kártyafüggetlen


A bejegyzés trackback címe:

https://annyit.blog.hu/api/trackback/id/tr815519835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seehman 2013.09.17. 11:45:22

Igen,simulékonynak kell lenni és láss csodát...

Wilson 2013.09.17. 22:18:45

Igen. Nálunk a viszonyok irányítják az életet. Eltart egy ideig, amíg az ember rájön. És nem is olyan nagy baj, hogy így van. Csak parázni nem érdemes az eszement szabnályozásokon, amikkel nap mint nap, az élet bármely területén találkozunk. mert semmi nem úgy van, ahogy van:)))

shushu2 2013.09.17. 23:32:20

Az is hozzátartozik a képlethez, hogy nagyobb eséllyel kerül az ember újonchoz (akinek nem sok fogalma van a dolgokhoz), mint rendes teljes állású munkatárshoz. Lehet szerencsés voltál és újonchoz kerültél aki még nem vágja annyira a szabályokat :P

prolee 2013.09.17. 23:43:34

A T-csoport minden tagjánál mindig mindenki hazudik.
Enné pofátlanabb bandát még soha életemben nem láttam.
Jó, hogy lejárt a hűség, meg ne újítsd!
S ha lehet, keress másik szolgáltatót. Én már sikeresen megszabadultam a T-csoport minden piócájától, csak egy per és néhány infarktus-, és agyvérzés-közeli élmény kellett hozzá.

KopaszMercis 2013.09.17. 23:51:10

Én eddig kb féltucat iPhone-t függetlenítettem a trémobilnál, nekem soha semmi gondom nem volt... igaz en nem is vagyok szellemi fogyatékos.

Nem mellesleg bármelyik szolgáltató tudja bármelyik telefont függetleníteni... legalábbis azok, amelyek hivatalos iPhone forgalmazók biztos.

Valószínűleg dilettáns majom ügyintézőkhöz kerülhettél az elején... nem lehet, hogy rokonaid voltak? :D

2013.09.18. 00:02:09

Hugom a vodánál dolgozik, sokat mesélt az ügyekről, ebből kifolyólag két dolgot tudok hozzátenni:1. a szolgáltatóknál a pultban ülő kislányok egyrészt fogalmatlanok, másrészt nagyon is tudatosan csinálnak egyes dolgokat, ártatlan képpel behazudva, hogy nincs, nem lehet, nem találom, nem engedélyezték stb. 2. A T különösen genyó, tesómnak nem egyszer kellett átmenni személyesen a T irodába, mert az embert, aki T-től akart vodára váltani, elkergették mindenféle indokokkal. Ilyenkor hugom átrombol, és kicsapja a patáliát, mert ismeri a belső ügyrendet, ami kb azonos mindhárom szolgáltatónál, és elmondja, hogy igenis, meg lehet/kell tenni, amit kér az ügyfél. Olyan is volt, hogy a T-nél a kiscsaj egyszerűen nem tudta, hogy kell csinálni a számhordozást, hugom kifordíttatta vele a monitort, és diktálta, hogy hova, mit írjon. Szóval a szolgáltatóknál részben hülyék dolgoznak, részben meg át akarnak verni.

meszi 2013.09.18. 07:22:04

én már ott elakadtam, hogy miért nem te csinálod meg a függetlenítést?
süti beállítások módosítása