Egy korábbi bejegyzésben ígéretet tettem arra, hogy leírom, miért gondolom azt, hogy Magyarország öles léptekkel halad egy olyan világ felé, amit Örményországban felnagyítva, a maga brutalitásában látok. Az ország gyakorlatilag 20 éve, a Szovjetúnióból való kiválás óta, vergődik egy olyan társadalmi és ennek mentén gazdasági mocsárban, amibe mi éppen bemászni/visszamászni készülünk.
Előrebocsátom, hogy nagyon szeretem az örmény kultúrát, az egész országot. Nagyszerű embereket ismertem meg ott, és vannak területek, ahol a mi viszonyainkhoz képest jóval progresszívabban képesek gondolkodni. Ilyen például a fogyatékos emberek helyzete. Amiről itt írni szeretnék az az a számomra meglehetősen ismerős regresszív állapot, amit gyerekkorom Magyarországáról, a 80-as évek elejéről ismerek. Abból a korból, amikor még nem látszott, hogy ez a rendszer hamarosan össze fog dőlni, de már nyoma sem volt valamiféle harcos ellenállásnak, a rendszer konszolidálódott, a lakosság pedig megadta magát.
Az, hogy itthon észvesztő sebességgel (gyakorlatilag három év alatt) közelítünk ehhez az állapothoz, számomra arról szól, hogy nagyon is élő mintái, lenyomatai vannak ennek a berendezkedésnek. Egy ilyen világban egész egyszerűen mindenki tudja hol a helye, mindenki ráismer olyan szerepekre, amik kiosztásra kerülnek, és amikbe aztán rendre mindannyian bele is illeszkedünk.
Ülök Vanadzorban (egy hegyvidéki település Örményország északi részén) a helyi szálloda halljában, mert csak ott van internet. Ez a kétszintes épület a település legnagyobb, és majdnem egyetlen szállodája. Nincs az épületben szinte senki, egyedül nézek farkasszemet a műbőr kanapéról a recepcióval. Fentről az egyik helyiségből azonban hangos zeneszó, és az ivászat összetéveszthetetlen hangjai szűrődnek le. Néha ez hangosabb, amikor egy pincér kinyitja az ajtót, rohan le kettesével szedve a lépcsőket, eltűnik az egyébként zárva lévő bár ajtajában és telepakolva konyakos üvegekkel rohan vissza felfelé ugyanúgy kettesével szedve a lépcsőfokokat. Van huzatja a társaságnak, ezt mutatja az egyre emelkedő hangerő, és az, hogy a pincér 5-10 percenként megteszi ezt a kört.
A recepcióstól megtudom, hogy a polgármester mulat a barátaival. Övé a szálloda is. Másnap, amikor nyakamba veszem a várost, egyik szememmel azt kutatva, milyen non-profit vállalkozást lehetne itt alapítani, amiben fogyatékossággal élő emberek dolgozhatnak, betérünk a település kevés éttermének egyikébe. Nézem az árakat, számolom az asztalokat, kérdezgetem a a helyi kollégákat, hogy mekkora a konkurencia. Keserű mosollyal, adják tudtomra, hogy itt éttermet/kávézót nem fogunk nyitni, az utolsó, aki megpróbálta pár hónapon belül a városból is távozni kényszerült. A hely a polgármester baráti körébe tartozók egyikének tulajdona. Itt nem tűrik a konkurenciát.
A város tulajdonképpen egyetlen hosszú utca, a szerkezete egy halszálkához hasonlít, aminek gerincéből sok kis párhuzamos utca nyílik és vezet a hegyek lábához, amik ámulatba ejtően magasodnak a település fölé, körbe mindenfelé. Az az egyetlen főutca könyéknyi mély kátyúkkal van tele. Kétszer akkorákkal, mint amiről annak idején mondjuk a Szentendrei út ismert volt. Kikerülni lehetetlen, csak úgy lehet, hogy a másik sávban araszol az ember, és az abban a sávban lévők, meg a mi sávunkban, vagy éppen a járdán, ahogy kézre esik a kerülés. Egy szlalompálya az egész.
Ehhez képest a polgármestert negyedszerre választották meg nemrég. Minden politikai és gazdasági pozíció az övé és a barátaié. Nincs betölthető munkahely a százezres városban, ami ne hozzájuk kötődne, ezáltal nincs ember a településen, aki ne az ő könyörületességükből boldogulna vagy éppen válna földönfutóvá. Kérdezem a helyieket, miért választják meg őt újra és újra. Elmondják, hogy azért mert az ellenzék töketlen idióták gyülekezete, ráadásul hiába nyerne bármelyik is, ezek két nap alatt elvágnák a torkát, hiszen minden egyéb (főleg gazdasági) hatalom is az övék. Legfeljebb a polgármesterséget veszítheti el, de ha akarja, egy hét alatt taccsra teszi a várost, hogy se víz, se áram mondjuk. Kiderül a kátyúzás felújításáért felelős cég, akivel szerződéses kapcsolata van az önkormányzatnak, a polgármester testvéréé. Svájciak hoztak volna technológiát, miképpen kell betonozni a hegyek között úgy, hogy ne legyen minden évszakváltásnál ez a kátyúrengeteg. De akkor nem lenne mit felújítani minden kora tavasszal, az meg jelentékeny bevételtől vágná el a testvéri vállalkozást. Marad tehát a folyamatos kátyúzás.
"Namost ezeket a viszonyokat szorozd fel az egész országra. Így élünk mi itt Örményországban" - mondja a helyi jogász végzettségű kolléga.
Andranik Tevanyan, az örmény Political Economy Research Institue igazgatója a következőképpen jellemzi az örmény gazdaságot:
"The domestic challenge is that the structure of our economy has a type of monopoly and oligopoly; and the system is anticompetitive." (forrás)
Az önkormányzattal kiszerződött cég mintájára az egész ország gazdasága mára különböző helyi potentátok kezében van, akik rendre a politikai elit seggéből bújnak ki, az ő lekötelezettjeik, vagy fordítva, a politikusok váltak ezeknek a báróknak a lekötelezettjeivé. Legalább nem labancok és a globalizált liberális nagytőke képviselői mondhatnánk. Örmény bárók ezek. Érdemi külföldi befektetés mára nincs is az országban.
Mondjuk örmény is egyre kevesebb.
Az emberek ugyanis, ahogy az nálunk is szépen elkezdődött, a lábukkal szavaznak. Csak ők már húsz éve teszik ezt, így mára oda jutottak, hogy abbahagyták a népszámlálást például. Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban. Minden választás után százezres nagyságrendben kelnek útra emberek. Jórészt a fiatalok. A gazdaság mára, már ami a lakosság megélhetését illeti, ennek a hatalmas diaszpórának a hazautalásaiból él. Ennek eredménye persze az, hogy az a képlet miszerint a jövedelmekből beszedett adóbevételek újraelosztásából működtetnek nagy társadalmi rendszereket, egyszerűen nem működik. Nincs is olyan Örményországban, hogy TB rendszer mondjuk. Ki lehet fizetni a vakbélműtét költségét, vagy meg is lehet halni. Magánügy..
Nálunk még csak az alkotmányból került ki a társadalombiztosítás, adó formájában gyűjtünk ilyesmire, de bármikor jöhet egy fantasztikus adócsökkentés, egy újabb győzelem és megengedjük mi is az embereknek az öngondoskodás jegyében, hogy maguk fizessék a kórházi számláikat.
Milyen az a lelkület, ami 20 éve ezek között a viszonyok között él?
Lehet keresni bejelentett állásban átlagosan 20 000 forintot. Senki nem ebből él, hanem a hazautalásokból. Lehet szaftos politikai vicceket mesélni. Mikor először hallottam ilyet, olyan dejavu élményem volt, hogy még gyerekkorom vasárnapi húsleveseinek illata is előjött.
"Az amerikai elnök, az orosz elnök és az örmény elnök megjelennek Isten színe előtt. Kérdezi az amerikai elnök:
-Mondd Uram, mikor lesz a mi országunk végre igazán, de igazán gazdag?
- 5 év múlva fiam.
- Jujujjujuj, - fakad sírva az amerikai elnök. - Az nem jó, mert nálunk 4 év múlva lesznek a választások.
- És mi, Uram? - Kérdezi az orosz elnök. - Mi mikor leszünk gazdagok?
- Ti 25 év múlva..
- Jujujjujuj, - fakad sírva az orosz elnök. - Az nem jó, mert addigra én már élni sem fogok.
- És mondd csak, Uram? Mi örmények mikor leszünk végre gazdagok?
- Jujjujuj, - fakad sírva az Isten."
Az örmény gazdaság egyébként több alkalommal is képes volt jelentékeny növekedésre. 1995 és 97 között egy sikeres IMF programnak köszönhetően, az évezred vége és 2007 között pedig a maga erejéből ért el két számjegyű növekedést. Igaz ez arról az alacsony bázisról történt, amit az ő rendszerváltásuk után megélt mintegy 61%-os GDP csökkenés okozott. Az egészségtelen gazdasági szerkezet miatt azonban a lakosság pusztán az eséseket érzi meg a bőrén, az élet a növekedési fázisban sem lesz jobb, mindössze az egyenlőtlenségek nőnek, a kevés gazdag oligarcha, és a belőlük élő helyi kiskirályok felszívnak minden érdemi forrást.
A 2008-as válság, egészen a napjainkig azonban ennek a korábbi növekedésnek is betett, az egészségtelen gazdasági struktúra, lehetetlenné tesz mindenféle egyébként szükséges szerkezeti váltást, az ország stagnál.
Érdemes megfigyelni, miként lehet még így is fogva tartani és ebben az állapotban évtizedekig sanyargatni emberek millióit.
Alaphelyzet a megfélemlítés, az állandó függés, a reménytelen kiszolgáltatottság érzése. Nem tilos a kritika. Lehet ellenzéki sajtó is. De az ellenzék vagy még a kormánynál is vérmesebb nacionalista és minden-gyűlölő, vagy erőtlen intellektuális tanulmány írogatók. Szoktam látni tüntetéseket Jerevánban. 22-en vonulnak zászlókkal hangosbeszélőbe skandálva. Elmennek az operaház környéki éttermek mellett, két rendőr unottan kíséri őket, az emberek meg pár másodperc után visszahajolnak dolmájuk maradékát megenni az étterem teraszán.
Az ellenzékieknek állás nem jut, pár nyugati szervezet tartja el őket.
De a megfélemlítés még kevés. Abban nem lehet hosszú ideig élni, abból előbb utóbb forradalom lesz. Vakítani kell a parasztot, arra pedig a legjobb módszer a folyamatos ellenségkeresés, amivel egyúttal szorult helyzetünket, nélkülözésünket is magyarázni lehet. Ellenségből nincs hiány Örményországban. Ott vannak mindjárt a törökök, akiknek keleti határa alig pár kilométerre van Jerevántól, de az a határ évtizedek óta le van zárva, mivel a törökök nem hajlandóak elismerni a múlt század eleji népirtást, aminek milliónyi örmény esett áldozatul. Az örmény Trianon a török genocídium, ráadásul az ő Erdélyük még az arcukba is van tolva, mert a jelenleg török területen lévő, örmény nemzeti szimbólum, a bibliai Ararát hegye, a város minden pontjáról kiválóan látható.
Ezt a kártyát, a nemzeti önsajnálat rendszerén belül minden brosúra, minden emléktábla és minden ünnepi kormányzati beszéd ki is játssza. Ne arról beszéljünk barátaim, hogy kilopjuk a szemeteket is, hanem itt vannak a törökök, akik nem átallottak elragadni nemzeti kincsünket. Ha ez nem lenne elég, (és nem elég) akkor ott vannak mindjárt az azeriek, akiknek baltás gyilkosát az a mi módszereinkhez egyébként igen hasonló dolgot építő, megátalkodott Orbán miniszterelnök szabadon engedte. Jellemző módon a jelenlegi örmény elnök és a sleppje abból a karabahi térségből származik, ami az örmény-azeri konfliktus forrása volt a 90-es évek elején. Az örmény elnök tehát Orbánhoz képest nem a rendszerváltó forradalmár, hanem a hős, karabahi győztes szerepében tetszeleg, ami az ő értelmezésükben az elnök hatalmának megkérdőjelezhetetlenségét jelenti. Aki, az ő hatalmát kezdi ki, az a karabahi győzelmet kezdi ki.
A folyamatos mozgósítás örmény verziója nem békemenetekben nyomja, elegendő mintegy (az általam hallott legdurvább becslés szerint) 600.000 katonát a karabahi térségben állomásoztatni és minden héten bemondani a TV-ben, hogy jelen pillanatban az azeri kormány csak a hadsereg fejlesztésére annyit költ egy évben, mint amennyi az örmény költségvetés főösszege. Eljön a nap, amikor a katonailag kedvező hegyi karabahi pozíciók nem lesznek már védhetőek az azeri túlerővel szemben. Ez egyébként így is van. A megoldás nyilván az azeriekkel (és a törökökkel) való megbékélés lenne, de akkor mivel tartjuk ébren a minket újra és újra megszavazó híveket? Konfliktus nélkül harc sincs. Ha nincs harc akkor építeni kéne valamit. Az meg velünk nem, csak nélkülünk menne. Esetleg úgy velünk, hogy végre egyszer dolgozni is kezdünk (alkamazottként), pedig csak a harácsoláshoz és a rabláshoz értünk.
A másik kedvelt eszköz az egyház és az állam csendes házassága. A világ első keresztény állama, Krisztus bástyája az ellenséges iszlám (Törökország, Azerbajdzsán, Irán) tengerében. Hivatalosan az állam és az egyház külön életet él, azonban minden kártya ki van játszva, az egyházi ünnepektől, az ősi templomok fejlesztésén és ajnározásán át, az erkölcsi nevelésig. A társadalom kapható is ezekre, mind a mozgósítás mind a vallásos erkölcsösség hatása tetten érhető a hétköznapi beszédekben. Egy mondaton belül hallom amúgy nyugatiasan öltöző tapadós farmeres egyetemista lányoktól, hogy az örmény fiúk nagyon konzervatívak, be akarják őket parancsolni az engedelmes háziasszony szerepébe és azt, hogy ezek az 50 kilós lánykák ha tehetnék atomot dobnának Azerbajdzsánra.
- Mindenkire? - kérdem. - Úgy érted kétéves gyerekekre is, meg hozzád hasonló Adidas cipős diáklányokra?
- Á, Zsolt, te ezt nem érted. Ezek nem emberek...
A többség elmegy. Csak az marad, akinek nincs hová mennie, vagy aki megtalálja ebben a rendszerben a számítását. 2,9 millió a 15 millióból. Az ország egy skanzen, gyönyörű templomokkal, terebélyes Volgákkal kanyarogva a hatalmas hegyek között. A térség Svájca lehetne. Az örmények többsége minimum két, de inkább három nyelven folyékonyan beszél (örmény, orosz, angol). Akik kiköltöznek az USA-ba, Franciaországba, a közel-keletre általában jómódúakká válnak, végeláthatatlanul lehet sorolni a világhírű örmény sakkozót, énekest, modellt, építészt, üzletembert, kereskedőt. Ezeket fejből, haptákban sorolják, mint nálunk a Nobel díjasokat. Pont ugyanolyan örmény videók vannak a youtube-on az örmény feltalálókról, mint a mieink szoktak lenni a golyóstolltól az atombombáig. És ott is igaz, hogy egy se otthon érte el ezeket a sikereket. Otthon lehetett volna cipőtisztító a vanadzori polgármester hivatala előtt.
20 éve ezt nyomják. Gránit szilárdságúra merevedett a rendszer. Senki nem beszél arról, hogy ez meg fog változni. Az emberek változást akarnak pedig. Meg is kapják. Amint elhagyják az országot. És elhagyják...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A magyar jövő megtekinthető Örményországban 2013.06.14. 12:13:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
toportyánzsóti 2013.06.14. 08:44:52
magyar ember teli szájjal 2013.06.14. 09:57:01
Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2013.06.14. 10:02:28
kvadrillio 2013.06.14. 10:07:47
A TÖRÖK URALOM 150 ÉVIG TARTOTT, MA VISZONT AZ INFORMÁCIÓ HIHETETLEN SEBESSÉGGEL SZÁGULD ÉS SEGÍTI A VILLÁMGYORS VÁLTOZÁSOKAT...
EZÉRT EGYETLEN URALKODÓ SE HIGGYE, HOGY URALMA 100 ÉVIG TARTHAT.....:)
kvadrillio 2013.06.14. 10:10:17
TE IS AZ VAGY-E ?
NE BECSÜLD LE A TÁRSADALMAT !
Rive 2013.06.14. 10:22:48
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.06.14. 10:23:19
Biene Maja 2013.06.14. 10:34:10
WLaci 2013.06.14. 10:44:45
Baldrick68 2013.06.14. 10:46:18
Mivan?
Nem tetszik a tükör?
Lafitty 2013.06.14. 10:55:37
sárospataki 2013.06.14. 10:55:46
Snoopyka 2013.06.14. 11:06:44
ob.szerver 2013.06.14. 11:08:34
Magyarország 2014-ben útelágazáshoz ér. Ha marad a maffiaállam, évtizedekre bebetonozódik a maffiacsaládok gazdasági dominanciája, amelyet könnyen konvertálhatnak át politikai hatalomra.
De lehet, hogy ez már be is következett.
Rive 2013.06.14. 11:10:20
Korrupció és úrhatnámság van, volt, lesz, ez tény: de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy egyszercsak jönnek padlást söpörni/trafikot zárni/trambulinról hugyozni a medencébe/estébé.
mahet 2013.06.14. 11:34:43
Az a különbség az MSZP és a Fidesz között, hogy az MSZP-ből néha-nha valaki titokban a medencébe pisilt.
A Fidesz tagság viszont szépen sorban kiáll a medence szélére és kollektíve mindenki belefosik egy nagyot - és büszkék is rá.
Egyik se jó, de nagyságrendi különbség van a kettő között.
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.06.14. 11:44:36
Tökéletes hasonlat és megfogalmazás, pontosan így van.
A tököm tele az ilyen "egyfelől - másfelől", meg "há' a maszop sem vót jobb semmivel, egy kutya" szinten a szart elkenni próbáló kreténekkel, akik rögtön erre zendítenek rá, amikor újra és újra kiderül valami totálisan menthetetlen narancsos disznóság.
Ha tetszik, ha nem, bizony egyértelműen kijelenthető, hogy ennél a gátlástalan rablóbandánál bizony a maszop ezerszer különb.
ob.szerver 2013.06.14. 12:01:43
"internetet ismerő übermenschek kire szavaznak?"
Mindenkire, természetesen és nem attól übermensch valaki, hogy internetet használ.
De azt azért ne vitassuk el, hogy a lakosság több mint fele funkcionális analfabéta, akik semmit sem olvasnak és a nevükön kívül semmit sem tudnak leírni, és hogy minél egyszerűbbek és tanulatlanabbak az emberek, annál fogékonyabbak a maffideszes demegógiára. Lehet szemezgetni a választások eredményeiből, és azt látod, hogy minél kisebb a település, annál nagyobb a fidesz, a kisfalvakban az arány 80% körül van.
blacklord 2013.06.14. 12:02:01
saunier 2013.06.14. 12:21:50
Woland 2013.06.14. 12:26:15
bocsi, de ez inkább becsületsértés, mintsem bók. :) ez a helyzetkép nagyon jól meg van írva, nincs benne kétségbeesett hatásvadászat, és nincs okunk attól tartani, hogy minden második mondat ordas nagy kamu - ergo épp az ellentettje mindannak amit Frei Tamás munkássága képvisel.
üdvözlettel,
a moszkvai bérgyilkos
Kakimaki0123456789 2013.06.14. 12:52:45
mandiner.hu/cikk/20130614_zsoolt_a_magyar_jovo_megtekintheto_ormenyorszagban :)
Hiaba egy kis trianonozassal egy beteg tarsadalomra minden kuruzsloszert ra lehet eroltetni es meg jobban ki lehet fosztani.
virgo 2013.06.14. 12:53:28
"Ha tetszik, ha nem, bizony egyértelműen kijelenthető, hogy ennél a gátlástalan rablóbandánál bizony a maszop ezerszer különb."
Persze, persze. Aki esetleg nem értene egyet veled, az pedig fasisztanácinarancsbuzidroid stb. Megsúgom neked, nem tudom még kire fogok szavazni, de azt tudom, hogy kire nem, amíg élek. Tudod, bizonyos értelemben véve a FIDESZ csak egy szocik által kinevelt - és az ő bejáratott módszereiket eltanuló, és azokat ügyesebben alkalmazó- banda. Ami ezen kívül esik, abban meg sokkal különb. Ha ez neked fáj, nagyon sajnállak, talán még egy könnycseppet is elmorzsolok a szemem sarkában...
KnockKnock 2013.06.14. 12:55:56
Azért érdemes azt észrevenni, hogy a politikai elitbe kerülni nem lehet, csak annak, aki megfelelően gátlástalan és lelkiismeretlen tolvajkodásra is képes a Pártért, a Párt nevében. Teljesen mindegy, hogy melyik pártról van szó. Nézd meg Mesterházy esetét. Állítólag az MSZP előtt felkínálkozott a FIDESZnek., csak azok nem hallgatták le az üzenetrögzítőjüket. Ez a hír úgy látom, senkinél nem verte ki a biztosítékot, csak nálam. Mert ez azt jelenti, hogy mindenki számára evidens ebben az országban, hogy senki sem elvek mentén politizál. Hanem, akkro mi mentén? A húsosfazék az elérendő cél. Ez a helyzet, teljesen értelmetlen összehasonlítani a FIDESZT az MSZP-vel, el kéne zavarni az egész p. elitet a pics@ba. Mielőtt megkérded, hogy akkor ki lesz helyettük, nem tudom, sajnos.
lüke 2013.06.14. 12:59:55
pár különbséggel:
-nem volt szovjet kommunizmusunk és posztkommunizmusunk
-nem vagyunk katolikusok
-és nincs amerikai és nyugat-európai magyar támogatás, mint az örményeknek
de majdnem:(
virgo 2013.06.14. 13:05:30
www.facebook.com/photo.php?fbid=10151649268588293&set=a.107067403292.95234.14792493292&type=1&theater
:)
Bogyó 2 2013.06.14. 13:12:18
Hát szerintem meg ez kurvára nem igaz. A Fideszt pont, hogy a Rózsadombon szavazták be, meg a budai kerületekben, ahol talán nem annyira tanulatlanok, hagyományos bázisuk a "művelt" dunántúli városok, Szombathely, Sopron, Győr környéke. A szocikat a munkásmúltú helyek, a panellakók támogatják. A kisfalvak is korábban jobbra húztak ez igaz, de miért? Mert semmi jót nem remélhettek a maszoptól. Most azonban leginkább otthon maradnak, mert a Fidesz meg csak hazudta nekik a segítséget, s többet ártott nekik mint amit az mszp szeretett volna.
Nagyon unom ezt a iskolázatlan és falusi emberek elleni előítéletes dumát, a vidéki ember nem egyszer józanabb döntést hoz, szélsőséges pártokra se Józsi bácsiék szoktak szavazni, de Józsi bácsi ismeri, hogy mi a helyzet Feriéknél, meg két utcával is odébb, ki mennyi nyugdíjat kapott, milyen földalapú támogatást, milyen autója van és mennyiért meg miből. Sok panellakó proletár meg a szomszédját se ismeri csak Kiszel Tündét a Storyból, meg a dél-koreai sorozatok szereplőit. Vajon ki ismeri jobban a valóságot?
Bogyó 2 2013.06.14. 13:14:59
dr kíváncsivagyok 2013.06.14. 13:17:26
"Elég nevetséges ez az erőltetett összehasonlítás "
Nem nevetséges,..szomorú ...és igaz !
Bogyó 2 2013.06.14. 13:21:56
Másodszor, az ember politikai nézetei változhatnak, az sem igaz, hogy egyvalami mellett kell kitartani végig csökönyös szamárként. Néha az ember megvilágosodik, változik. Csak nem hirtelen és nem 4-5 alkalommal. Egy kezdő fiatalember útkeresését én még nem tartom vészesnek, s főleg nem a szervezeti keretek határozzák meg mindezt. Akkor Orbán Viktor hogy a fenében nem veri ki a biztosítékot, aki először KISZ-titkár volt a gimnáziumban, utána ellenzéki politikus és a Liberális Internacionálé alelnöke. Most meg a haza keresztény-konzervatív megmentője.
Nem kell ahhoz pártot változtatni, hogy az ember kurvára elvtelennek tűnjön.
Orbánnál a gimnáziumi KISZ-ezésben nem látok semmi kivetnivalót, ahhoz képest az ember megváltozhat. De a konzervatívvá válás már színtiszta hatalomvágyból és nem belső értékrend-változásból következett.
siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.14. 13:23:53
Én azt szeretném, hogy legközelebb minél több párt jusson be a parlamentbe minél kisebb különbségekkel.
Bogyó 2 2013.06.14. 13:25:10
Lehet, hogy nálunk több katolikus van.
zgabi 2013.06.14. 13:26:54
" 100 év múlva, ki tud majd itt magyarul"( idézet Cseh Tamástól)? Mert ha még néhányan beszélik is a nyelvet, ők már csak törpe minoritás lesznek abban a jövőbeni országban, melyet már nem is Magyarországnak fognak hívni. Mohács és Trianon után eljő Emir Kusturica leghíresebb filmjének kora, mely filmnek a következő a címe: " Cigányok ideje".
Bogyó 2 2013.06.14. 13:26:58
siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.14. 13:29:23
mahet 2013.06.14. 13:32:43
Az egyik szar, a másik hasmenéses-férges takony.
Egyiket sem szeretnénk megenni, ezért is van 50% körül a bizonytalanok aránya. Nem túl étvágygerjesztő a kínálat, de a legundorítóbb a Fidesz.
virgo 2013.06.14. 13:33:11
kadarnepe 2013.06.14. 13:33:12
A 94-98 közötti MSZP és SZDSZ csinált ilyet a 2/3 birtokában?
Bogyó 2 2013.06.14. 13:34:00
virgo 2013.06.14. 13:35:11
2013.06.14. 13:35:39
KnockKnock 2013.06.14. 13:40:54
Nem tértem ki Orbán köpönyegének forgatására, mivel nem ez volt a téma. Rendben, legyen Mesterházy állítólag. Mit változtat ez azon, hogy, ha elvek mentén való politizálásról beszélhetnénk Mországon, akkor Mesterházynak már rég követelnie kellene, hogy a FIDESZ mutassa be a bizonyítékait, vagy le kellett volna mondania? Szerintem semmit. Minden fél az elhallgatásra játszik, mert az Mországon jól működő stratégia.
Persze, az ember véleménye változhat, változik, és bizonyos esetekben kifejezetten üdvös is ez. De Orbán nem ide tartozik, Orbána hatalmat akarta mindenáron, ezért gyakorlatilag eladta a lelkét, szerintem abba betegedett bele.
mahet 2013.06.14. 13:41:34
Az értelmiség ugyanis a lábával tüntet, a Debreceni stadionra vágyó focidrukkerek tüntetnek molotov koktéllal.
zgabi 2013.06.14. 13:43:41
Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.06.14. 13:49:33
Bogyó 2 2013.06.14. 13:50:41
De amúgy az a véleményem, hogy Hornék akkor elegánsan viselkedtek, s nem változtattak a kereteken. Nem ültették be mindenhova a sajátjaikat, s nem tiporták le a másikat. Valós lehetőséget hagytak a hatalomváltásra. Na, ez az ami ma nincs meg. Az ellenzék vagy egy másik politikai garnitúra hatalomváltásához, jóval nagyobb arányú győzelmet kell elérniük, mint ami majd a hatalmi viszonyokban tükröződik.
Sok múlik azon, hogy az emberek tényleg felébrednek-e, s Kádár népeként megelégednek a teli hassal, nagy nemzeti kultuszokkal, vagy öntudatossá válva felnőtt emberként igenis szeretnék eldönteni ki vezesse az országot. Akkor is, ha néha tévednek.
csárli hárper 2013.06.14. 13:52:02
virgo 2013.06.14. 13:54:25
kadarnepe 2013.06.14. 13:57:32
Amit írtál, azzal teljesen egyetértek.
csárli hárper 2013.06.14. 14:02:12
én szóltam...
Bogyó 2 2013.06.14. 14:03:17
Józsi bácsit, aki témázik, kire érdemes szavazni, sokkal okosabbnak gondolom, mint akik hisznek a békemenet-propagandában, s önként dalolva mennek.
pocaklakó minimanó 2013.06.14. 14:04:42
Úttalan utakon 2013.06.14. 14:08:19
Nagy László 0 2013.06.14. 14:09:10
szóval lehet keseregni, meg búslakodni, és lehet beletörődni is. de csak akkor korrekt az ember önmagához, ha belátja, hogy ezt részben magának köszönheti.
szvsz 2013.06.14. 14:09:12
Orbitális csúsztatás. Vagy vakság.
Nem néha-néha, hanem folyamatosan, cinikusan telehugyozták azt a bizonyos medencét, néha-néha bele is lőtték egymást. Közben meg a medencét is, a partot is, a hugyot is eladták idegeneknek.
Oszt most meg jön a sírás, hogy a fityisz kollektíve és nyilvánosan beleszarik a telehugyozott elkótyavetyélt medencébe. LOL.
Fityisz-maszop egy cég, közös büfé, közös vécé. De azért csak osszátok, hogy melyik a köcsögebb, én húzok külföldre.
fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2013.06.14. 14:11:56
Bogyó 2 2013.06.14. 14:15:49
xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2013.06.14. 14:18:28
Peace :-)
Nagy László 0 2013.06.14. 14:18:29
a fideszes a következőt csinálta az elmúlt 3 évben. először örült, minden problémát ráfogott a "komcsikra", utána az eu-ra, utána meg már bárkire.
manapság ezeket már nem lehet komolyan venni, mert elkoptak.
ma már sok korábbi fideszes felismeri, hogy gáz van, de azzal érvel, hogy a szocik még gázabbak, illetve egyre többször a "mindkettő ugyanolyan rossz".
fel kellene fogni, hogy 3 éve nincs ellenzéki munka, valójában nincs ellenzék sem, és ami történik, az csak és kizárólag a fidesz műve. semmilyen mentségük nincs és nem lehet a jövőben sem semmire, mert övék a kormány és az önkormányzatok is.
ha valami csoda folytán mégis mennének a levesbe, és egy tökös kormány 1-5-9, de akár 13 év múlva börtönbe akarná b@szni az egész társaságot, nem lesz nehéz.
13 év múlva orbán még csak 63 éves lesz. 10-15 év sitten, hogy mindennap a fajtájából a fiatalok seggberakják, és erre csak 13 évet kell várni? JÖHET!
mahet 2013.06.14. 14:18:30
Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.14. 14:20:18
Globetrotter2014 2013.06.14. 14:24:10
Amúgy egy ilyenr ednszerben élzünk úgy 40 évig, máig sokan noszalgiáznak rá, pedig tiszta fejjel nehéz megérteni hogy miért...
emmerp 2013.06.14. 14:24:32
Csoky113 2013.06.14. 14:33:12
Peetee 2013.06.14. 14:35:18
HgGina 2013.06.14. 14:44:18
Szociknak vége 2013.06.14. 14:47:24
Az összehasonlítás provokatív, hatásvadász és nulla pont.
blogart · http://blogart.blog.hu 2013.06.14. 14:49:52
Kiváló Brigád 2013.06.14. 14:54:10
Void Bunkoid 2013.06.14. 14:58:18
- a lakótelepeken általában minden 300 méteren belül van, a bevásárlóközpontoktól óvodán-iskolán át orvosi rendelőig, sokszor szórakozási lehetőségekig
- valamint egy nagyobb, akár 90-120 négyzetméteres társasházi lakás alaposabb kitakarítását is el lehet végezni 2-2 és fél óra alatt a hétvégén. Egy kisebb kerttel rendelkező családi háznál ez _egy napot_ elvesz az ember hétvégéjébő,, egy nagyobb kerttel rendelkezőnél az _egész hétvégéjét_ (tekintve hogy ott már, ha normális állagot akarsz, akkor bizony minden hétvégére fog jutni valami talajcsesztetés, burkolás, festés, kerítésjavítás, eresz-tetőjavítgatás, etc)
- valamint a panellakás - ha fel van jól újítva - rezsiköltsége is majdhogynem nagyságrendekkel kisebb, mint egy családi házé
A családi házasdi igazából egy nagyon régi, ma már nem nagyon követett életforma egyik maradéka, ahol bazi nagy birtokon bazi nagy házat épített a család, aztán abban lakott két-három generáció.
Ma már - látható a határtekergők számát is tekintve - a fiatalok nagy része bizony még fiatalon elköltözik, és igen sokszor lehet látni ingatlanportálokon szörnyméretű (3, vagy néha 4 szintes, ha teljesen alápincézett), horribilis rezsijű városszéli/kertvárosi házakat, ahol a szülők ketten maradtak nyugdíjas korukra, és egyrészt fenntartani sem bírják már a házat, másrészt ketten többszáznégyzetméteren lakni inkább olyan, mint egy kísértetkastély.
A legszomorúbb, hogy ezek a házmonstrumok ráadásul a kutyának sem kellenek, még harmadáron SEM.
yatumux 2013.06.14. 15:00:11
gnme 2013.06.14. 15:01:53
felénk az a része már megvalósult, hogy járható utak nincsenek
felénk az a része már megvalósult, hogy közbiztonság nincsen
felénk az a rész már megvalósult, hogy az orvoshoz be sem merem tenni a lábam, mert az egyenlőbbeket hívják csak be (ezért járok az ide 80km-re lévő kezelőorvosomhoz, aki előbb írja fel torokgyulladásra mi kell, mint a helyi körzeti)
pillangószárnyú csincsilla 2013.06.14. 15:02:53
Az lehetséges, hogy egyszer tényleg elhúztok a fenébe Paul Lendvai és Imre Kertész után? Ja, és vigyétek magatokkal a Debreczeni Jóskát, a Heller Ágit és a többi csúszómászót is.
Lécci-lécci!!!
6EQUJ5 2013.06.14. 15:05:06
Nem mondom, hogy a fidesz kormány hibátlan és ártatlan, hiszen hozzájuk is be vannak épülve a múlt rendszer emberei és ők is nézik a saját érdekeiket, de jobban képviselik a magyar népet,mint a szocik és hát választásokkor a meglévő pártokból lehet csak választani.
yatumux 2013.06.14. 15:07:11
regress 2013.06.14. 15:07:39
szvsz 2013.06.14. 15:08:18
Nem, konkrétan telehugyozták, nem látványosan, de nyilvánvalóan és csurig.
indapass90210 2013.06.14. 15:10:34
Nemzetközileg elismert papagájkommandó :)
pillangószárnyú csincsilla 2013.06.14. 15:10:34
Örülök, hogy a távozás mellett döntöttél, s őszintén remélem, hogy soha nem jössz vissza.
Ez egy úgynevezett win-win szituáció. Az ország is nyer azzal, hogy elhúztál a francba, és (feltételezem) te is boldog vagy, hogy nem kell a magyarok között élned.
Vissza ne gyere!!!
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 15:10:59
Kb. mintha a mai romániai magyarokat úgy számítanánk, hogy kivándoroltak a magyarországi viszonyok miatt. Abszurdum.
Eleve örmény állam korábban tartósan utoljára a középkor végén létezett.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 15:13:08
"nem vagyunk katolikusok"
Az örmények 90 %-a nem katolikus.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 15:15:21
Vannak örmény katolikusok, de számuk nem nagy, összesen az örmények 10 %-a lehet az, az Örményországban élő örmények között ennél is kevesebb.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 15:16:26
Attól függ, hogy mit értünk "ortodox keresztény" alatt. Ha a kifejezés Mo-n elterjedt jelentését nézzük, akkor nem azok.
Blogger Géza 2013.06.14. 15:18:17
"Az emberek ugyanis, ahogy az nálunk is szépen elkezdődött, a lábukkal szavaznak... a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban." mintha itt mostani kivándorlás lett volna az ok, és nem a korábbi "Trianonjuk", meg népirtásaik.
"Nálunk még csak az alkotmányból került ki a társadalombiztosítás" Lófaszt került ki, baromság. Egyébként is kb ugyanúgy működik, mint eddig.
"600 ezer katona Karabahban" beteg vagy, ember összesen nem él ott annyi, nem katona, hogy tudna már egy 3 milliós ország 600 ezer katonát állomásoztatni határain kívül...
Aki ennyire el van szakadva a valóságtól, annak már a hihetőbb részei is totál hitetetlenek ezek után.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 15:19:47
BitPork 2013.06.14. 15:32:12
Rókakígyó 2013.06.14. 15:34:51
Rókakígyó 2013.06.14. 15:38:42
yatumux 2013.06.14. 15:39:00
Orbánék nem jók, de nem prolik, nem bűnözők és nem hazátlanok.
chatendeux 2013.06.14. 15:43:23
virgo 2013.06.14. 15:45:34
kifejezés, görögkeletit mondanak helyette (pedig nem helyes). Közben utánaolvastam, az örmény keresztényeknek saját egyházuk van, de lényegében olyasmi, mint az orthodox egyház, ha jól értem. Most akkor van a pápa (mint a katolikus egyház feje), meg van a pópa( mint az orthodox egyház feje), és az örményeknek meg egy harmadik? :)
lüke 2013.06.14. 15:46:22
Das Christentum ist tief verwurzelt, immerhin erhob Armenien im Jahre 301 als erstes Land der Welt das Christentum zur Staatsreligion.
in
de.wikipedia.org/wiki/Armenien#Religion
lobster thermidor 2013.06.14. 15:52:14
Bár kint majdnem 30 fok van, de a poszt olvasása közben szaladgál az ember hátán a hideg...
Talán a helyzet jelenleg annyiban különbözik az örménytől, hogy Magyarország az EU tagja. A jelenlegi hatalom, és körei könnyen megszerezhető prédaként tekintenek a nyugat pénzére, ugyanis a cserébe felszámolt szociális, vagy más nagy ellátórendszerek, és a nyugdíjak eliminálásával járó áldozatot úgyis a néppel hozatják meg.
A nyugati tőke egy ideig még kivár, bízva Orbán bukásában, de nem hiszem, hogy adnak még 10 ilyen évet Magyarországnak, amikor a kormány politikája arra alapul elsődlegesen, hogy gyűlöletet keltsen a multik ellen, és a befektetők profitját a legkülönfélébb adónemekkel megsarcolja.
Viszont azt is tudniuk kellene, hogy abban a pillanatban, amikor elzárják a pénzcsapot, ennek az országnak menthetetlenül befellegzett.
Igaz, hogy nemrég kezdte meg a termelést a Mercedes kecskeméti gyára, és az AUDI újabb üzemegysége, de senkinek ne legyenek illúziói. Ezeket a gyártósorokat 2 - 3 hónap alatt tokkal - vonóval át lehet telepíteni egy nem csak szavakban, de tetteiben is vállalkozóbarát politikát folytató országba. Na akkor menthetetlenül itt is elég gyorsan bekövetkezik az a rémséges pangó állapot, amit a poszt írója Örményországgal kapcsolatban elénk tárt.
diaszpóra21 2013.06.14. 15:52:14
röf 2013.06.14. 15:52:42
valaki senki 2013.06.14. 15:59:03
mahet 2013.06.14. 15:59:26
lobster thermidor 2013.06.14. 15:59:36
Csak a tényszerűség kedvéért kérdezem, hogy melyik felére gondolsz?
Az pedig azon túl, amit állítasz, megérne néhány elemző mondatot, hogy kicsodák is valójában Orbánék.
Melchi Zadok 2013.06.14. 15:59:41
Mindenkinek volt megelhetese, lakasa, munkaja, ingyenes es szinvonalas(!) oktatas es egeszsegugy.
Na, ezzekkel meg ados ez a pavianhorda...
Melchi Zadok 2013.06.14. 16:04:33
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2013.06.14. 16:08:59
Amúgy meg miről beszélünk, ott, ahol a legtöbb Trianoni emlékmű a szoci kormány alatt épült állami pénzből???
2013.06.14. 16:13:48
Én elkezdtem összeírni, hogy vajon kik fognak jövőre a fideszre szavazni. Várom a további ötleteket, hogy kik fogják összehozni a kétharmadot:).
fagyongy.blog.hu/2013/06/13/fidesz_szavazok_listaja
ob.szerver 2013.06.14. 16:24:44
"Hát szerintem meg ez kurvára nem igaz. A Fideszt pont, hogy a Rózsadombon szavazták be..."
De, ez teljesen igaz. Ahogy az is, hogy a II és XII kerület fideszes, a magyar gazdasági és társadalmi elit legnagyobb dicsőségére. Ha ilyen az elit, mit várjunk a többitől. Ezzel együtt az ő szavazataik országosan nem sokat nyomnak a latban, annál többet a a szinte színfideszes falvak. Ez nem előitélet, hanem tény, ahogy az is, hogy minél tanulatlanabb valaki, annál fogékonyabb a maffideszes népbutításra. Tényleg nem tűnik fel, a fidesz agitprop kommunikációjának szándékos (?) primitívsége, amellyel szinte kizárólag a legegyszerűbb emberekre kívánnak hatni?
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2013.06.14. 16:26:43
tommygun 2013.06.14. 16:27:54
- hogy az országnak 1991 előtt semmilyen önálló ipara nem volt, mert Szovjet-Örményországban szinte csak összeszerelő üzemek léteztek
- hogy ami iparuk volt, a 88-as földrengés azt is ledózerolta
- hogy az örmény mindig is, de főleg 1915 után tipikus kivándorló nemzet volt és valójában a diaszpóra pénzügyi segítsége tartja fent az országot, nem lehet összehasonlítani a mi Londonban mosogató szociológusainkkal
- hogy a 600 000 katona állomásoztatása egy baromság, egyrészt mert összesen élnek vagy 200 ezren Karabahban és NEM az örmény hanem az orosz hadsereg szavatolja a békét, mert a Dél-Kaukázusban Örményország az utolsó megbízható szövetségesük
- hogy a török határ nem a népirtás elismerése miatt van lezárva, hanem még 1993 óta a karabahi háború miatt, az más kérdés hogy a diaszpóra az otthoni örmények f*szával veri a csalánt és megvétóztatta a kiegyezést Törökországgal
- hogy ha párhuzam kell, inkább azt nézze meg mit csináltak ők az ő elszakított Székelyföldjükkel (ez Karabah, ugye) és mire jutottunk mi
- hogy a SZU felbomlása után esélye sem volt bármiféle civil társadalom, demokrácia meg polgári réteg kialakulásának
- hogy a legnyomorultabb örmény is büszke a hazájára, míg mi magyarok világbajnokok vagyunk önmagunk állandó fikázásában (lásd ezt a posztot)
sam2sam 2013.06.14. 16:28:42
tommygun 2013.06.14. 16:29:49
ob.szerver 2013.06.14. 16:30:34
"tudják, hogy ez 2010 óta van így."
Ha az emberek, mint normális országokban, a zsebükre hallgatva szavaznának, akkor a maffidesz max. 10%-on állna. A nemzetieskedő, erősállamos, nyugat- és multiellenes, rezsicsökkentős, szabaccságharcos népbutítás viszont nagyon sokaknak bejön. Nem számít, hogy 28 (vagy 47) ezer, csak ne legyünk gyarmat.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 16:33:06
Ez nem ilyen egyszerű.
A nem-protestáns kereszténységnek 4 fő ága van:
- katolikus,
- ortodox, amit Mo-n mondanak pontatlanul görögkeletinek is,
- ókeleti,
- asszír.
Na most, az ókeleti ág magát ortodoxnak nevezi szintén. Az örmények fő vallása is ide tartozik.
Irókéz 2013.06.14. 16:34:56
Simán! Spiró már feltalálta a kommunista királyságot. :)
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2013.06.14. 16:36:06
Csillagbogár! Mégis honnan tudod, hogy ki honnan kommentel? Mondok egy vad dolgot: A minimum pénz, amit itt Kínában egy külföldi angoltanár megkap az pont annyi, mint a magyar angoltanári átlag, nettó 4000 yuan, azaz 140.000 forint, csak itt jár hozzá ingyen lakás is rezsivel. És hangsúlyozom, ez a minimum.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.14. 16:36:27
S a pópa egyszerű pap, nem feje semminek. Az ortodox egyházaknak nincs egyszemélyű vezetőjük, minden részegyház független, legalábbis adminisztratív értelemben, azaz nincs közös feje pl. a Lengyel Egyháznak és a Román Egyháznak. Ugyanez az ókeletieknél, azaz nincs közös feje pl. az Örmény Egyháznak és a Kopt Egyháznak.
Fejesrob 2013.06.14. 16:39:12
Makkasz 2013.06.14. 16:43:55
Ugyanezt láttam és mondtam eddig is.
Firk 2013.06.14. 16:44:20
WLaci 2013.06.14. 16:48:32
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2013.06.14. 16:49:24
Hogy nagyon egyszerű legyek: a hipó jó a takarításnál, a sósav jó a takarításnál, ha egyszerre használod, akkor meg harci gáz.
WLaci 2013.06.14. 16:53:37
virgo 2013.06.14. 17:01:31
Globetrotter2014 2013.06.14. 17:10:03
Rendes munka? Hogy tolgoattad a téglát a gyár egyik feléből a másikba?
Volt megélehtésed? És mire költötted? Autóra nem lehetett mert 5 évet keleltt egy közröhej autóra várni. Lakást kiutalatak egy lakótelepen amikért egész városrészeket romboltak le.
Divat? Amit a konfeckióipar kitermelt.
Vállalkozni nem nagyon vállalkozhatttál mert tilos volt. Legfeljebb megtűrték mert egyáébbkétn tényleg éhen haltak volna az emberek. Tőlünk kcisit arrébb effetkíve üresek voltak a boltok, nálunk ez arra korlátozoódott hogy mondjuk péntekre üresedtek ki. Nyilván sokaklnak jól jött volna egy hétvégi bevásrlás, de aki csak lógott a munkahelyen és mellékes bevételnek tekintette amit zsebre tett, annak ez úgy mindegy volt.
Nosztalgiázzon egy ilyen rendszer után akinek hat anyja van baxki.
lobster thermidor 2013.06.14. 17:15:53
A valódi polgárság utolsó maradványait már a polgári kormány szlogennel maguk alá gyűrték, valamint a polgári körök megalakításával, ahol az oda belépők 75 százalékának semmi köze nem volt a polgársághoz. Az orbáni jelszóra megalakult polgári körök népszerűsége az előző rendszerben kompromittálódott középvezetők, és a első vagy második generációs értelmiségiek között volt a legnagyobb.
Persze ne feledkezzünk meg az Antall József vezette MDF "múlhatatlan érdemeiről" sem, bár közülük néhányan legalább tudták, hogy mi az a polgárság, és valamelyest adtak még a látszatra is.
Blogger Géza 2013.06.14. 17:17:37
Mpatikus Eszetlenellenes 2013.06.14. 17:21:12
Az EU tagság azért nagyban moderálja a posztoló által vizionált kimenetelt. Bizony itt bizonygatni kell, hogy tudunk késsel villával enni. Ha meg nem tudunk, hát megtanítják...
A riadalom akkor jöhet, amikor onnan lépnének lefelé, de arra meg nem kell számítani, mert attól pénzéhesebb ez a maffia, túl sok a könnyű zsozsó arról a vidékről.
Az, hogy a piaci verseny és a képességekre alapozó jövőképben hívők alattuk kimúlnak, nos ez sajnos tény.
Kontraszelektív társaság a fidesz-mszp maffia, mert mint már sokszor írtam ez EGYAZON társadalmi alakulat.
A két oldalról csendesen beszólogatók vagy vérmesen fröcsögők szelektív vaksága pedig úgyis örök.
Majd ha felnőtt társadalomként látni AKARJUK a III/III-as listásokat, azért tüntet 100 e békemenetelő, na majd akkor tessék bizonygatni ki a fasza gyerek.
Addig pedig jól nézze el mindenki a "libling-piros" vagy "nemzeti-narancs" bandájának minden gusztustalan húzását, s győzködje magát, hogy "...DE SAJNOS NINCS MÁS..."
Mark yhennon · http://markyhennon.blog.hu 2013.06.14. 17:23:26
Blogger Géza 2013.06.14. 17:29:13
nikk rivers 2013.06.14. 17:51:02
GÉZA :-)))
óh te örök vak pali...
Behajtó70 2013.06.14. 17:51:22
és persze: a német-osztrak munkaerőpiacot nem rég nyitották meg, és kádári kommunistáinknak köszönhetően Ausztiában a fizetések hatszorosak, Németországban 8-10 szeresek mint itthon, hát persze hogy mindenki megy arrafelé...ismerős? Te istenbarma!
lavór 2013.06.14. 17:57:50
lobster thermidor 2013.06.14. 17:58:25
Talán ha néhány konkrét példával megtisztelnél, hogy hova tart az a gyorsuló ütemű áramlás...
Nem baj, ha a beruházó neve mellett a befektetés összege is szerepel.
rókafogta 2013.06.14. 17:58:48
rókafogta 2013.06.14. 18:04:51
telkoe 2013.06.14. 18:09:42
Na ocsem, ha te egy ilyen gyarat egy ev alatt komplett attelepitesz akkor nagyon elismert es nagyon gazdag ember leszel. Persze csak akkor, ha meg is tudod csinalni es nem csak blogbasiro balos balfasz vagy.
Azazael 2013.06.14. 18:14:33
dr yetee 69 2013.06.14. 18:20:26
sírjatok 2013.06.14. 18:20:54
Ez is igaz, ez is párhuzam, de mégis... nem-e gondoljuk úgy, hogy ezzel sugallok valamit?
Neem, nem, biztos nem, én csak egy támadhatatlan, cáfolhatatlan tényt állítok.
dr yetee 69 2013.06.14. 18:22:23
egy szavazó 2013.06.14. 18:28:08
Több kommentelő kifogásolja az adatok helyességét. Ezzel kapcsolatban nem tudok állást foglalni, nem néztem utána.
Szerintem nem is ez a lényeg, hanem a tendencia, a társadalom működési mechanizmusai, a politikai és gazdasági algoritmusok, az uralmi viszonyok, a hétköznapi vislekedések, az apátia: egy versenyképtelen struktúra megkövesedése.
Ilyen viszonyok kezdenek egyre jobban dominálni Magyarországon is. Ahol kiiktatják a fair politikai versengést, ahol lényegében összevonják a hatalmi ágakat, ahol kiiktatják a gazdasági versengést a hűbéri rendszer felélesztésével, ahol hazafias tett a külföldi befektetők vegzálása: az olyan ország lesz, mint Albánia, mint Örményország, és lehetne sorolni.
Egyébként ne legyen félreértés: minden tiszteletem az örmény népé. A sorsuk intő jel kellene, hogy legyen nekünk, magyaroknak is!
Blogger Géza 2013.06.14. 18:34:32
Blogger Géza 2013.06.14. 18:37:33
"Tavaly 10 milliárd 462 millió euró értékű külföldi közvetlentőke-befektetés valósult meg Magyarországon, ami 6,7 milliárd euróval kedvezőbb az előző évinél, és minden eddiginél nagyobb beáramlást jelent"
index.hu/gazdasag/2013/05/27/hihetetlen_hogy_mennyi_penz_jott_mo.-ra/
baliquez 2013.06.14. 18:47:52
egy szavazó 2013.06.14. 19:08:33
"A rekordszintű beáramlás 3931 millió euró átfolyó tőkének, illetve egyes külföldi tulajdonosok eszközportfóliója átrendezésének (3 milliárd euró értékben) köszönhető, amely tranzakciók a beáramlással párhuzamosan tőkekivitelként is megjelentek a statisztikában." (forrás: kormány)
Ezek együtt csaknem 7 milliárd euro tőkeáramlást jelentenek, ami nem klasszikus FDI, nem bővíti a termelést, nem növeli a foglalkoztatást, viszont a statisztikát polírozza. Ha ezzel tisztítjuk az FDI-adatot, akkor a maradék 3-3,5 mrd-os tőkebeáramlás már nem rendkívüli, ráadásul ennek jelentős része veszteségek miatti tőkepótlás.
"A legnagyobb értékű részvény és egyéb részesedés, illetve egyéb tőke formájú külföldi közvetlentőke-befektetés 2012-ben Luxemburgból (5658 millió euró) érkezett Magyarországra. A második legnagyobb befektető Olaszország (4011 millió euró, vélhetően döntően átfolyó tőke), a harmadik pedig a közép-amerikai országok csoportja (1617 millió euró, vélhetően döntően átfolyó tőke) volt. Megemlítendő még a 978 millió euró az Egyesült Királyságból és a 815 millió euró Ausztriából. A holland befektetők ugyanakkor nettó 2277 millió eurót, az írek 1234 millió eurót, az amerikaiak pedig 274 millió eurót vontak ki." (forrás: kormány)
Kíváncsi lennék - név szerint, fényképpel - a közép-amerikai befektetőkre (1,6 mrd). Az olasz (4 mrd) és osztrák (0,8 mrd) cégek bajban vannak Magyarországon, emiatt kell a sok pótlás. Luxemburg (5,7 mrd) tipikusan pénzügyi közvetítő, pl. nem luxemburgi eredetű anya- és leányvállalat között bonyolítja a hitelezést. Végeredményben inkább az körvonalazódik, hogy a rengeteg beáramló pénzből alig történt valódi beruházás.
"Új rekordot hoztak az „egyéb“ tőkebefektetési formák – melyek az első 3 negyedévben 4,4 milliárd eurót tettek ki. (Ezek tulajdonképpen kivétel nélkül a külföldi tulajdonosok magyarországi leányvállalataiknak nyújtott hitelei.)" (forrás: Német-Magyar IKK)
Az előbbi idézeteket a kormány és a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara honlapján találhatók.
Egy példa: önmagában az olasz tulajdonú CIB Bank tőkeemelése - ami a veszteségek pótlása miatt vált szükségessé - kb. 350 millió euro tőkebeáramlást jelentett 2012-ben. Ez - és a sok más hasonló, tűzoltó jellegű tőkeáramlás (via Luxemburg!) - igazából nem erősíti az ország versenyképességét, hanem csupán az adott vállalat összeomlását hárítja el.
Több nyugati tulajdonos rendezetten akar kivonulni, ezért kénytelen még pénzt áldozni a magyarországi leányvállalatra. Csinos legyen az eladó menyasszony, ha gazdag nem is! A szerencsésebbje - mint az E.On - még pénzt is kap az "adófizetőktől" a kivonulásért, amit aztán ígéretesebb piacokon - az E.On konkrétan Braziliában - egyből befektethet.
Mindezek alapján azt gondolom, hogy nincsen fordulat Magyarország tőkevonzó képességét illetően. Ellenkezőleg: a katasztrófális gazdasági és politikai környezetben vergődő külföldi vállalatok egyelőre hajlandóak külföldről finanszírozni veszteségeiket, tőkeemeléssel mentik a menthetőt. Kérdés, hogy meddig bírják étlen-szomjan.
komplikato 2013.06.14. 19:15:33
A blog írója lehet elfogult, de azért elmúlt 200 évben nálunk nagy divatja volt és van az uram/bátyám rendszernek, akár monarchia, akár Horthy, akár Kádár alatt és éppen mostanság is. Pont ezért súlyos a probléma, belegyökerezett a hazai gondolkodásba. Viszont jelenleg már nagyon súlyos szinten van ... és attól tartok bárki nyer 2014-ben még rosszabb lesz.
Dr.Bio74 2013.06.14. 19:16:48
1 év alatt? Erőlködés nélkül.
Vizslah 2013.06.14. 19:19:53
Kettő perc alatt lehet céget alapítani, barátságos az adóklíma, a hatvan éves takarító is folyékonyan beszél angolul, az innováció pedig nem csak lózung, hanem stratégiai prioritás.
A világon elsőként tartottak választásokat online szavazási lehetőséggel. A világon az egyik legmagasabb internethasználati arányt produkálják. A legutolsó késdobálóban is lehet kártyával fizetni, olyan hálózaton, hogy 2 másodperc az egész. Chipkártyás személyi van, amivel bármit el tudsz intézni online, percek alatt. A köztársasági elnök név szerint említi a legújabb startup vállalkozásokat, mint az ország büszkeségeit.
Na, erre varrjatok gombot.
Blogger Géza 2013.06.14. 19:23:28
egy szavazó 2013.06.14. 19:35:48
Woland 2013.06.14. 19:40:46
a külföldre szakadt örménységgel kapcsolatban viszont nekem nem jött át, hogy azt sugallná a blogíró, hogy a jelenlegi (vagy akár az ezredforduló utáni) politikai helyzet lenne a félelmetes számadatok magyarázata.
_most_ 2013.06.14. 19:41:55
Melchi Zadok 2013.06.14. 20:20:20
ha esetleg képes voltál felfogni, amit írtam, akkor folytathatjuk.
yatumux 2013.06.14. 20:22:26
Messzi Vetek 2013.06.14. 20:36:28
ParaBello 2013.06.14. 20:40:49
És örülj, hogy van az orstágban olyan ember, akinek minden sikerül, minden nagyon jó neki és mindennel meg van elégedve. A többiek pedig jönnek utánunk. Előbb vagy utóbb, de jönnek. Élni.
Mercel 2013.06.14. 20:45:39
Jó kis poszt, jó stílusban.
Elismerésem.
Izé..
Csak az gond, hogy nagyon reálisnak érzem a mondanivalót.
Szívesebben acsarognék, hogy hülyeség, de sajnos nem az.
"Frigyes"
Mercel 2013.06.14. 20:51:37
"A blog írója lehet elfogult, de azért elmúlt 200 évben nálunk nagy divatja volt és van az uram/bátyám rendszernek, akár monarchia, akár Horthy, akár Kádár alatt és éppen mostanság is. Pont ezért súlyos a probléma, belegyökerezett a hazai gondolkodásba. Viszont jelenleg már nagyon súlyos szinten van ... és attól tartok bárki nyer 2014-ben még rosszabb lesz.
"
Ez mondjuk jogos.
+1
A 2014-et azért várjuk meg, de mondjuk túl vérmes reményeim azzal kapcsolatban, hogy hipihopi minden jóra fordul - hát nincsenek.
Évtizedek múlva - talán.
Ha, ha, ha...
"Frigyes"
röhögő 2013.06.14. 21:02:20
- Ez simán hazugság gizda!
telkoe 2013.06.14. 21:04:25
röhögő 2013.06.14. 21:06:42
röhögő 2013.06.14. 21:10:16
Lásd székesfehérvári IBM diszk gyár!
Blogger Géza 2013.06.14. 21:20:53
Netuddki. 2013.06.14. 21:35:13
micsoda? 2013.06.14. 21:42:14
krszt 2013.06.14. 21:59:56
Az a max.200.000 a jövő. MI vagyunk a jövő, és a két kezedet összeteheted, ha megtaláljuk neked a jó utat. Te nem leszel képes rá. Mert csak nekünk lesz rá tehetségünk, kreativitásunk, elkötelezettségünk, hitünk, energiánk.
lobster thermidor 2013.06.14. 22:02:25
Ne törd magad ilyen komoly feladványok megoldásával.
Ezeket a beruházásokat még 2010 előtt kezdték el tárgyalni, előkészíteni. Már- már beteges szokása Orbánnak, hogy más érdemeit kisajátítja magának, lelkes hívei pedig bedőlnek minden hazugságának.
WLaci 2013.06.14. 22:03:11
mek.oszk.hu/02100/02115/html/1-75.html
lobster thermidor 2013.06.14. 22:05:19
Lehetne igaz is egyes esetekben, ha olyan termékről van szó, de egy autógyár hegesztőrobotjait, vagy a fényezőberendezéseket simán leszerelik, és viszik tovább.
Mondjuk például Romániába.
lobster thermidor 2013.06.14. 22:07:00
Géza!
A másnapi cáfolat már elkerülte a figyelmed!
Ennek a pénznek a 90 százaléka transzfer volt, tehát ahogy bejött, úgy ment is...
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.06.14. 22:08:27
Muzsikok közt 2013.06.14. 22:16:20
Nem miatta jön.
kisQtya 2013.06.14. 22:17:07
Na látod, ez a probléma. Ezért nem lehet ebben az országban ötről hatra jutni. Mert a választópolgárok 90%-ának csak addig terjed, hogy az éppen regnáló szarkupac helyett az előtte regnáló szarkupacot kívánja vissza a nyakába.
Mert ugye a "rencerváltómszmp" múmiáinak regnálása alatt minden a legnagyobb rendben volt.
"Gyakorlatilag három év alatt..."
Szánalmas.......
Muzsikok közt 2013.06.14. 22:22:10
2. A meggazdagodás nem kormány hanem okos kitartó munka kérdése. Az olyan emberek akik a kormányt hibáztatják hogy nem megy nekik jól ált. a középszintnél is lejjebb vannak még az alkalmazotti ranglétrán is.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.06.14. 22:29:07
rooklin 2013.06.14. 22:29:19
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.06.14. 22:30:37
Muzsikok közt 2013.06.14. 22:33:43
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.06.14. 22:35:19
_most_ 2013.06.14. 22:40:57
Mr. Waszabi 2013.06.14. 22:46:11
Ha a nép nem okul az eddigi szopásból, akkor még mélyebbre tolja neki az élet a brokit. Ezt csak az nem látja, aki direkt nem akarja.
J.László 2013.06.14. 22:55:36
Muzsikok közt 2013.06.14. 23:02:15
Google - Örményország történelmi lakosságcsúcsa 3,6 millió volt 1990ben.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2013.06.14. 23:02:19
Egyetlen egy esélyünk maradt csupán: ha a vérbeli szakember-technokrata Bajnai Gordon kerül a kormány élére: nos, akkor Dubai lesz a mi sorsunk.
J.László 2013.06.14. 23:04:06
A 15 millión nekem is összeakadtak a szemeim.
Muzsikok közt 2013.06.14. 23:09:26
Csakhogy ők sosem éltek Örményország területén, így a poszt gyenge agitáció.
Muzsikok közt 2013.06.14. 23:10:31
J.László 2013.06.14. 23:12:49
Jópofák ezek a liberálisok. Nemrég még ájultan tapsoltak nekik, erre most meg a gyerekeket ijesztgetik velük.
szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.06.14. 23:33:14
Armenian Apostolic 94.7%, other Christian 4%, Yezidi (monotheist with elements of nature worship) 1.3%
[ CIA factbook ]
WLaci 2013.06.15. 01:00:59
ez nagyon jó volt!
röhögő 2013.06.15. 04:38:24
röhögő 2013.06.15. 04:41:08
- Ezt mondd azoknak akiket félreállítanak, mert nem hajlandók nyalni a kormánynak! Vagy éppen megszűnt a munkahelyük Eltolcsy újabb adó ötlete miatt.
Blogger Géza 2013.06.15. 04:43:05
Tomycat 2013.06.15. 05:26:27
Tomycat 2013.06.15. 05:39:56
Tudod, amikor baja van az emberek tobbsegenek a FIDESZ-el akkor nem az a gond hogy o is lopni, csalni szeretne, vagy jelen peldaval elve gyerekeket eroszakolni, hanem pusztan szeretnek, ha a LOPAS, CSALAS, EROSZAK es mas bunokne vege lenne. Illene nem mindig magatokbol kiindulni es az emberi tettek indokakent az irigyseget keresni motivaciokent. AZ EMBEREKET AZ UNDOR SZOLALTATJA MEG.
lüke 2013.06.15. 05:42:27
az egyszerüen strukturált szociálizmus termékei,ahol nem volt pó`gár,igy nem tudják mi az
( pl. egy ifjú grófot,akiben még Dreher vonal is van két lábbal rúgtak ki a hülyék,nem tudnak disztingválni)
lüke 2013.06.15. 05:46:03
kösz
hsz-mben jav.
kell a katolikust> keresztényre
(magyaroschan pongyola voltam)
$pi$ 2013.06.15. 05:59:29
Szerintem nem is ez a lényeg, hanem a tendencia,"
Tényleg nem akarok politikai vitába keveredni, de ha az adatok nem helyesek, akkor a tendenciáról sincs fogalmunk. Úgy is fogalmazhatnék, hogy nem, az adatok helyességénél semmi sem fontosabb.
Még a politika sem! :)
Tomycat 2013.06.15. 07:19:12
Imadom amikor a fidesz imadok a maszop altal elgancsolt magyar polgarba nem csak belerug, meggyomrozza, de meg le is pisili, aztan elveszi ertekeit es boszen mutogat a maszopra, hogy az tette tonkre.
Mikor lesz mar olyan vezetoje ennek az orszagnak, amelyik nem lop csal?
röhögő 2013.06.15. 07:50:12
KANADA 2013.06.15. 08:02:56
Tomycat 2013.06.15. 08:05:53
Tomycat 2013.06.15. 08:25:21
kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.06.15. 08:29:21
Szar a hasonlatod. Székelyföld erdélyi tartomány, Erdély pedig a történelem során mindig is önálló fejedelemség volt, kivéve amikor a magyarok bitorolták (most meg a románok). Alapjáraton egy multikulturális, szövetségi állam lenne, a Kárpátok Svájca.
Állandóan ezzel az "elszakításos" ajvékolással jöttök elő, pedig a valóság az, hogy a nemzeti jobboldal rossz helyre állt, és elveszítette a területeit. Ja, hogy még a kelleténél is többet elvettek? Kérem szépen, a magyarkodásért fizetni kell...
Tomycat 2013.06.15. 08:40:25
- szamadatok nem stimmelnek, csak a parhuzam fajoan pontos.
- a jelenlegi kormany kritikaja nem Magyarorszag ellenes, sot hazafias dolog.
- egyebkent pedig gyavan terelsz, mert az iras lenyege, a jelenlegi magyar kormany kisajatit, megfelemlit, megosztja a tarsadalmat es eluzi a veluk egyet nem ertoket. Ez a lenyeg, errol persze nem irsz, mert hat erre te is csak azt tudnad mondani, hogy az elmult nyocev.
virgo 2013.06.15. 08:47:55
Ó hát persze, ehhez pedig csakis a maszopon keresztül vezet az út....hagyjuk már... én nem tudok mit kezdeni a fóbiáiddal.
birkakhoz 2013.06.15. 09:15:57
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 09:19:38
Ez az Örményországon belüli adat. Az Örményországon kívüli örmények között ennél nagyobb a katolikusok aránya.
birkakhoz 2013.06.15. 09:20:02
lobster thermidor 2013.06.15. 09:27:58
Valóban nem a min.elnök miatta jön a tőke, hanem miatta nem jön.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 09:37:35
Komolytalan szöveg.
Erdély kezdetben magyar volt, nem önálló tartomány. A XVI. századtól kezdődött az önálló tartományiság, s ekkortól egyre nagyobb lett a román lakosság aránya. A XX. sz. elejére már csak 33 % volt a magyarok aránya.
lobster thermidor 2013.06.15. 09:40:16
Jóember!
A másnapi cikket, amiben feketén - fehéren kiderül, hogy a minisztérium ferdítve közölte az adatokat, valamiért nem sikerült elolvasnod.
A nyilvánvaló hazugságokat pedig teljesen felesleges példának felhoznod, mert csak magadat égeted. Ugyanis itt nem feltétlenül olyanok szólnak hozzá, akik minden maszlagot bevesznek.
www.index.hu/gazdasag/2013/05/28/tokearamlasok/
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 09:42:18
Karabah nem Székelyföld. Nincs rá magyar hasonlat.
Karabah SOSEM volt azeri, viszont a nagyhatalmak Azerbajdzsánnak adták az egyszerűség kedvéért, azonbna ténylegesne a terület sosem volt azeri ellenőrzés alatt.
milner 2013.06.15. 09:43:03
Blogger Géza 2013.06.15. 10:04:13
" a működőtőke be- és kiáramlás egyenlege 2008 óta a még egyszer sem volt ilyen mértékben pozitív, 2,25 milliárd euró, 650 milliárd forint."
KANADA 2013.06.15. 10:14:10
Tomycat 2013.06.15. 12:45:28
Azt is megertem, neked miert agyhalottak azok akik nem ertekelik a csalast, lopast, masok alazasat... - leirom, talan egyszer megerted. mi az ilyen viselkedest nem csak nem tartjuk erkolcsosnek, sem keresztenyinek, de hosszutavon meg nemzetellenesnek is iteljuk.
zotyesz11 2013.06.15. 12:49:05
Egy félig-meddig félsivatagos, hegyvidékes tájon?
Az érdekes lenne...
Egy alig 3 milliós népességű ország valaki szerint 600 ezer katonát állomásoztat egy adott térségben?
NEEEH!!!
Szerintem erre még a Zsidó állam se képes; ez annyira irracionális, hogy az már fáj...
De vannak még kérdéseim...
Örményország is majdnem 10 éve tagja az Ejrópai gittegyletnek?
Ott is "A Bizottság" "segédkezik" az alkotmány megírásában?
Ha ott is ilyen szar világ van, meg itt is; akkor miért van Magyarországon is jelentősebb diaszpórájuk?
Nem értem...
Akkor ott is volt ilyen IMF sikersztori, aztán mégsem?
A zemberek elrontották...
Ja! Ott is dúl a klerikális elbutítás, meg a keresztény vallás-egyház gonoszsága.
Á-HÁÁ!
Tipikus...
Egy ilyen írásban.
Én a leírtakat azért nem venném teljes egészében készpénznek, kb. mint amikor jön valami jogvédő szervezett országot látni, meg romajogvédeni, azt leírja "Az Igazságot".
virgo 2013.06.15. 13:01:18
Márpedig ameddig ez a két oldal nem áll szóba egymással itthon, semmi sem lesz jobb.
dzsingiszkán1227 2013.06.15. 13:19:34
Tomycat 2013.06.15. 13:40:23
Nos, a maszop idejen ez bun volt, de csinaltak. A Fidesz idejen ha szavakban nem is, de tettekben totalis erkolcsi csucs, torvenyereju tevekenyseg. Es aki ezt utalja, az fobias. Sajnalom, en maradok fobias. Nem tudok ebben a fertoben elvegyulni. Inkabb fobiazzanak mindenfele "virgok".
Tomycat 2013.06.15. 13:48:15
sorica123 (törölt) 2013.06.15. 13:48:49
Amúgy a masszívan kiépített maffiaszerű hálózat mellé ott van még az, hogy az energiaellátás 60%-a a Metsamor atomerőműből jön, ami öregebb, mint Csernobil és 2011-ben még nem volt leszigetelve az alja. Kaptak az eutól lóvét, hogy csináljanak már vele valamit, ha már kikapcsolni nem akarják. Egyszer megpróbálták (télen, naná), sötétbe és hidegbe borult az ország, para, visszakapcs, azóta ha valaki kiejti a száját halkan, hogy Metsamor, kb az a válasz, hogy haggyábékén. Ma nem tudom, mi újság van ezzel is, de 2011-ben még volt cikk arról, hogy kicsit para ez a piszok régi atomerőmű, egy törésvonal közepén, de nekik ez van, és ez adja a kraft 60%-át.
@dzsingiszkán1227: más politika, ja. Más hozzáállás. Persze a mi részünkről is, de fejétől bűzlik a láb.
@zotyesz11: "ha ott is ilyen szar világ van meg itt is" kezdetű kérdésedre: ez a diaszpórásodás nem újkeletű náluk, amióta örmények vannak, azóta gyakorlatilag mindenhol vannak. Egyfelől aki kereskedő volt, az hacccáz éve se egyhelyben ült a fenekén, az örmények meg eleve valami egészen átjáróház-szerű helyet választottak maguknak, ahol gyakorlatilag mindig volt valami balhé abból, hogy ők ott úgy _vannak_. Ráadásul az egész környékben két keresztény népség van, az egyik ők, a másik a grúzok. A grúzok egész más káposzta, eleve katonanép, nem is nagyon lehetett őket baszogatni, viszont az örményeket meg sajnos de. Írja is fentebb, hogy ezekre a borzasztó történésekre még ma is előszeretettel apellál a politika, még az elnök is azzal reklámozza magát, hogy karabaghi. Aki meg erre fogékony, az bekajálja és - hipotetikusan - vígan szórja az atomot a szomszédra (fel nem fogván, hogy amúgy az azeriek is azt mondják, hogy örményt szabad ölni, mert nem ember... hohó, nem gyanús valami...??)
Amúgy van egy érdekes könyv, Bulat Okudzsava: A boldog írnok gyermekei, na azt érdemes elolvasni, van benne örmény, grúz, szovjet világ egyszerre.
Tomycat 2013.06.15. 13:57:33
Erdely par ezer eves tortenenelme alatt addig volt magyar amig foleg magyarok laktak. A kezdeten mi uztuk el az oslakosokat, utana meg minket a romanok. Ha valaki azt akarja, hogy ujra magyar legyen, az neveljen fel +2,+3 gyereket es koltoztesse oda. Ez a mai Europaban nem tilos. Ha eleg sokan csinaljak akkor ujra magyar lesz.
Ilyen egyszeru ez kerem.
Csak ugy megjegyzem: ha most elmennek onnan a romanok, akkor kivel fogjuk benepesiteni? A 70 folotti nyugdijasokkal? Mert fiatalbol mar itthon sincs eleg!
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 14:00:18
A román túlsúly akkora, hogy a nagy kivándorlás sem fog rajta változtatni. Az egyetlen etnikum, melynek a súlya növekedhet emiatt nem a magyar, hanem a cigány.
S ez az elűzés nem igaz. Nem nagyon volt ott elűzés, inkább asszimilációs folyamatok zajlottak.
virgo 2013.06.15. 14:07:33
Tomycat 2013.06.15. 14:07:45
Tomycat 2013.06.15. 14:13:34
Persze ha arrol vitatkoznank a foldmutyi helyett, hogy Karabahban van-e 600k katona, vagy sem akkor mar szobaallnal velem. Ezzel szepen el tudnank terelni a lenyegrol a vitat.
Jol latod a lenyeget. A foldmutyitol nem terek le. Okos ember vagy.
Tomycat 2013.06.15. 14:33:53
Nem agyhalott itt senki. Sajnos, olyan igazi, szivbol fideszes sincs itt mint Angyan. Azokkal mas lenne a vita, sokkal normalisabb es szerintem meg is tudnank egyezni mi a jo a nemzetnek.
(@virgo: bebe megint kimondtam egy tiltott szot: ANGYAN ANGYAN ANGYAN....)
jenzen 2013.06.15. 14:41:07
Amennyiben
a magát "baloldalinak" nevező,
cionista maffia kerül hatalomra..
Tomycat 2013.06.15. 16:05:04
Nem igazan vilagos kiktol kellene itt nagyon megijednunk, de sejtelmem szerint ha ezek is jo gazdagok, akkor nagyon egyhuron vannak a mai hatalommal.
lobster thermidor 2013.06.15. 17:33:56
Blogger Géza · bloggergeza.blog.hu 2013.06.14. 18:37:33:
"Tavaly 10 milliárd 462 millió euró értékű külföldi közvetlentőke-befektetés valósult meg Magyarországon, ami 6,7 milliárd euróval kedvezőbb az előző évinél, és minden eddiginél nagyobb beáramlást jelent"
Blogger Géza · bloggergeza.blog.hu 2013.06.15. 10:04:13:
" a működőtőke be- és kiáramlás egyenlege 2008 óta a még egyszer sem volt ilyen mértékben pozitív, 2,25 milliárd euró, 650 milliárd forint."
Drága Géza!
Most tulajdonképpen mennyi is az annyi...? Mert azt már megtudtuk, hogy hány éves a kapitány, de a 2012 évi tőkebefektetés számai valahogy nem klappolnak.
Ahogy így elnézem a számaidat, röpke 15 és fél óra alatt néhány milliárd eurónyit változott az a fránya mérleg.
Ha így haladsz, még a végén azt fogom hinni rólad, hogy titokban nekem adsz igazat, csak direktben, mindenki szeme előtt nem mered bevallani, ezért ilyen fondorlatos formában adod közre.
Blogger Géza 2013.06.15. 17:46:16
Én azt mondtam, hogy rekord összegű volt tavaly külföldi működőtőke beáramlása, és ez így is van. Ennek jelentőségét csöppet sem csökkenti, hogy közben természetes módon volt kiáramlás is. Azt, hogy mondjuk az OPEL idehoz tőkét, semmilyen módon nem iktatja ki az, hogy a MOL meg közben külföldön befektet egy ígéretes mezőbe. Na, oszlik már a homály a buksidban?
lobster thermidor 2013.06.15. 19:00:30
Ne hízelegj...! :)
Örülj inkább, hogy segítettem megvilágítani neked egy mások számára oly egyszerű kérdést, de ez még nem jelenti azt, hogy ebből rendszert fogunk alkotni.
Blogger Géza 2013.06.15. 19:07:18
S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:16:43
Afelől semmi kétségem sincs, hogy Magyarország is efelé halad. Ezt tökéletesen fogja meg az írás. Elég csak az utóbbi 7 hét év jelentősebb eseményeit végignézni. A magyarság szinte az összes nagy döntési helyzetben kudarcot vallott és rossz utat választott. Az ok pedig: a tehetetlenség hite. Ezt sulykolják bele az átlagemberbe, sajnos sikerrel. Akármelyik blogot olvasom, mindig ez köszön vissza a a magyar politikai vezető réteget védők érveként: nehogy változtassunk, a másik még rosszabb.
A nagy kérdés azonban az, ez hosszú távon hova vezet. Ez persze költői kérdés: egyértelmű a válasz. Ha az örményeket nézzük: ez az állapot így sokáig nem tartható fent. Előbb-utóbb gyarmat lesznek, politikailag nem, de gazdaságilag igen. És ez a sors vár Magyarországra is.
S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:34:56
"Mikor volt Örményország 15 milliós ??"
Ha kicsit figyelmesebben olvastad volna végig a cikket, rájöttél volna, hogy a cikk nem is mond ilyet.
Egy mondatot idézek:
"Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban."
Tehát, gyengébbek kedvéért:
12,1 millió Örményországon kívül +
2,9 millió Örményországon belül.
Csak a pontosság miatt, a 15 millió soknak tűnik. A Wikipédia szerint hivatalosan 2,5 millióan élnek az országon kívül míg a becslések 3,5 és 7,5 között mozognak. De szerintem ezek a számok a lényegen nem változtatnak.
S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:46:06
"Örményország népességének történelmi csúcsa 3.6 millió ember volt 1990-ben, ma 3.26 millió, de pár éve már növekszik. Három szót kellett volna beírnod a Google-be, és nem írtál volna ekkora állatságokat, te gyík! "
Szerintem meg Te vagy a gyík!
Egy mondatot idézek a cikkből:
"Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban."
Tehát, gyengébbek kedvéért:
12,1 millió Örményországon kívül +
2,9 millió Örményországon belül.
Küldök Neked 3 darab eperízű nyalókát jutalmul, ha megtalálod az idézett mondatot a szövegben!
S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:49:19
" Ez az, szanalmas, foleg az, hogy a FIDESZ altal elkovetett bunokre csak az az erv, a maszop tobbet (ma mar ez sem biztos) lopott.
Imadom amikor a fidesz imadok a maszop altal elgancsolt magyar polgarba nem csak belerug, meggyomrozza, de meg le is pisili, aztan elveszi ertekeit es boszen mutogat a maszopra, hogy az tette tonkre."
Sajnos ez van, ez egy ilyen ország....
virgo 2013.06.15. 20:15:59
Makkasz 2013.06.15. 21:39:45
Annál nagyobb bűvészkedés hogy:
Elloptak GDP 10%ának megfelelő, 3000 milliárd nyugdíjpénzt és elköltötték (valójában minden évi hiányadathoz hozzáadhatsz 3%-ot),
Hogy államadósság a valaha volt legmagasabb, 82%, és nyugdíjpénz elopása nélkül ma 92%-on lenne,
Hogy KSH 2013 óta nem mutatja a közmunkások számát, és a portfolión hazug elemzést mutatnak be munkanélküliségről,
Hogy I. névben 25%-ot nőtt a mezőgazdaság, így lett 0,7 %-os GDP növekedés előző negyedévi 1,7%-os visszaeseé után (I név, mezőgazdaság, veszed?). Varga úgy döntött, hogy a búza a raktában, eddigi 1000 FT helyett 1300 Ft-ot ér,
Hogy úgy zuhant 1,7 %-ot a GDP hogy soha nem látott EU énz jött, felhasználódott a nyugdíjpénz, hitelfelvétellel adósság csúcson, és Audi 420 millió Eurt beruházott (tehát a valóság sokkal rosszabb annál is, mint amit látsz).
MNB, állami számvevőszék, KSH, média eluralásával eljött a hamisítás aranykora.
Amit mondani akarok, hogy 23 év folyamatos lopása és tehetségtelensége miatt vagyunk itt.
bontottcsirke 2013.06.15. 21:44:13
-a tanult tehetetlenség
és
- a kontraszelekció
Amíg ez nem változik nem lesz semmi
jenzen 2013.06.16. 11:26:21
Mit hordasz itt össze butagyerek..?
jenzen 2013.06.16. 11:33:24
Sanyika, szóval a Fidesz egy polgárirtó, rablógyilkos párt..!
na és mit mondott az orvos..?
Tomycat 2013.06.16. 11:37:51
S_a_n_y_A 2013.06.16. 12:55:30
jenzikém!
Rég voltam nála utoljára, vagy 5 évvel ezelőtt, és már nem emlékszem, mit írt fel a megfázásomra :-)
Igazán ne haragudj, miért nem mész el magad, ha valami gondod van, miért engem kérdezel? Hidd el, egyszerűbb, mégiscsak azért vannak az orvosok ;-)
jenzen 2013.06.16. 14:58:06
Izraelben, miért nincsen ékezet mond csak..? : )))))
jenzen 2013.06.16. 15:01:13
Én az elmeorvosod véleményére voltam kiváncsi..!
ennyi badarságot, csak egy ápolt hadovál össze..
Melchi Zadok 2013.06.16. 15:02:43
Tomycat 2013.06.16. 15:03:47
Azert ne szomorkodj, segitek kicsit: Szoval mert nincs latin abc, igy ekezet sem kell hozza :)
na segitett?
tintamin 2013.06.16. 15:35:39
Jó a poszt, kellően árnyalja, milyen fasza lesz nekünk.
És ezt az ügyes függőségi rendszert most nagyon gyorsan (3 év alatt) kiépítette a fidesz (ügyészség-bíróság-parlament-MNB-AB-média-kultúra), ebből már csak az EU rángathat ki minket.
S_a_n_y_A 2013.06.16. 17:12:26
Nyugodtan leszállhatsz rólam, hülyegyerek.
S_a_n_y_A 2013.06.16. 17:14:35
Apropó, a Békemenet nem ez ellen tüntetett? Ja, vagy akkor az is csak egy nagy kamu duma volt?
S_a_n_y_A 2013.06.16. 17:15:13
:-D :-D :-D
jenzen 2013.06.16. 19:33:35
nesze; "d" : ))))
jenzen 2013.06.16. 19:35:18
A kérdésem,
természetesen költői volt..! : ))))
jenzen 2013.06.16. 19:38:44
Most ez hogy jön ide tényleg..?
gyógyszert, bevetted..? : ))))
jenzen 2013.06.16. 19:42:02
"Európa segíts!"
Ajvékolta kb. 20 éve göncelnök,
a La Stampában, mintegy két kolumnában,
Antall József ellen..!
beszarás..
jenzen 2013.06.16. 19:45:53
Nem tudom nin bosszntottad fel magad,
próbáltam visszanézni,
de nincsen sehol..
A "mandineren", nincsen moderáció..!
ott hozzászokik az ember a nyílt beszédhez.. : )))))))
Tomycat 2013.06.16. 20:03:26
jenzen 2013.06.16. 23:17:46
Hogy a héber klavikon nemlétező ékezet,
hogy jön az én iskolázottságomhoz,
pláne az "orvosfóbiámhoz",
ezt kifejtenéd bővebben apukám?
mert az Istennek se' tudok rá jönni..
Globetrotter2014 2013.06.17. 09:39:13
nekem itt ne gyere a hamis nosztalgiával.
Minden LÉNYEGSEN xarabb volt akkor mint most. Xarabb volt mint 10 éve, még az is jobb volt amikor ott voltunk a 92ben a teljes bizonytalanságban és némi csalódásban, csak túlsgosan el voltunk foglalva magunkkal.
De ami 90 előtt volt azt csak az fogja fel aki abban élt. De úgy látom még azok közül sem mindenki.
sárospataki 2013.06.17. 13:46:18
sárospataki 2013.06.17. 13:47:42
"Az, hogy itthon észvesztő sebességgel (gyakorlatilag három év alatt) közelítünk ehhez az állapothoz, számomra arról szól, hogy nagyon is élő mintái, lenyomatai vannak ennek a berendezkedésnek."
Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.17. 14:22:05
cstrph 2013.06.17. 14:52:53
2013.06.17. 22:00:35
Sátán meg a Jocó 2013.06.18. 11:27:01
De szívesen olvastam volna eme bátor megmondóemberek hasonlóan életszagú írásait pár éve is! :)
na mindegy :))
Melchi Zadok 2013.06.18. 18:50:55
sárospataki 2013.06.21. 10:39:28
Ajtony 2013.07.01. 11:40:15
Void Bunkoid 2013.07.04. 08:52:57
A tűzgyújtós-gázrobbantós szomszédokról meg csak annyit, hogy:
"Mit, és mikor javítók az én dolgom" -> valahogy a mi környékünkön panelház legutoljára a 80-as évek közepén pukkant el, családiház viszont azóta több is, legutóbb pont tavalyelőtt. Pont az ilyen hozzáállású, ne-pofázzon-bele-senki-se-kéményseprő-senki-az-én-kazánom-az-én-dolgom tulaj miatt, mint amilyen hozzáállásod neked is van :P
micsoda? 2013.07.04. 17:22:41
"Pont az ilyen hozzáállású, ne-pofázzon-bele-senki-se-kéményseprő-senki-az-én-kazánom-az-én-dolgom tulaj miatt, mint amilyen hozzáállásod neked is van :P"
krabat 2013.09.08. 18:31:14
"A meggazdagodás nem kormány hanem okos kitartó munka kérdése"
Teljesen igazad van, főleg ha az erőfeszítés a kiskapukra és az adó(khm)optimalizálásra összpontosít. Van akinek ez könnyebben megy (ugye), van aki azt mondja:"Amit Allah nem lát, azért nem haragszik". Azt ezt előidéző szabályozás nyilván nem a kormány műve.
Aki volt már Magyarországon vállalkozó, az tudja hogy a rendszer nem a munkahelyteremtésre meg virágzó gazdaságra játszik, hanem egyszerűen a lehúzásra. Az okosságnak és a kitartóságnak egy mércéje, hogy milyen arányban tudja magát a vállalkozás függetleníteni az adórendszertől. Oszt jó napot.
Fekete Sámuel 2013.10.09. 00:37:04
Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.04.10. 10:48:16
Én 20 évig dolgoztam közösségfejlesztőként odahaza és a szemem előtt nőtt ki ez a mai magyar fasisztoid kulútra.
A dél olasz gazdasági modell is olyan, hogy munkád csak akkor lesz, ha a család gondoskodik róla. Ha ilyesmid nincsen akkor el kell menned.
A blogomban néha megpróbálok utána gondolni, hogy a történelem által kialakított keretek /megélhetési keretek vastagon/ mikortól meddig hatájosak.
Ebben ugye vannak olyan dolgaink, hogy a Szent István féle dehumanizációs forradalom keretei az után több száz évig keverednek még a lovasnomád gazdasági modellel. A kunok megkérik és megkapják az önálló bíró választás jogát. Nem mennek robotba és egyfajta kollektív nemesség a státuszuk. Gazdaági modellként gyerekkoromba még látni lehetett ennek a romjait. Hajdú családból származom. Nagyszüleimnek már nem volt tehene, de a szomszédnak még igen. Kijárt a csordára legelni.
Ha megnézzük egy "szabad paraszt" történészi billoggal rendelkező falu ilyen típusú rendszer illeszkedését, akkor az ország nemkis részén /székelyek, palócok, kunok/ a "hagyjál békén kedves rendszer/ modell él. Gyakorta polgárháborúba keveredik a kialkudott jogaiért, ha a keretakotó azokat piszkálná. A hajdúk ugye Bocskaitól visszakapták a törzsi jogaikat.
A földosztás nálunk 100 évvel lekési a jobbágyfelszabadítást. 1848 és 1948 között lepereg 4-5 emberöltő.
A 70-es 80-as évek gulyás szocializmusa is egy olyan egyensúly, ahol a "hagyjál békén ... rendszer" Megerősíti a családi együttműködési rítusokat. A kalákában épülő házak vagy a kalákában "bérbevett" paradicsom föld, amit a nagyüzem kitol a KGSt-re az tömegével hív elő családi együttműködésre alapuló projekt vállalkozásokat annélkül, hog yezeknek céges formában intézményesülniük kellene.
Van egy hipotézisem arról, hogy bizonyos kultúrák a "a család a legnagyobb működő rendszer" mítoszban ragadnak.
Ez az oka annak, hogy akár meg is szavazzák a "mindenki lopjon annyit a közösből amennyit csak bír" keretalkotó rendszerekorrekciós javaslatokat.
Ezek korrupció és rendszerterrorizmus tűrő politikai szocializációs felépítmények. Az emberek örömmel hajbókolnak a középkori módon felépülő bégeknek.
A jogállam ignorálva, a lábbal tiporjuk minden társadalmi kontroll intézményesség függetlenségét. Nálunk a jelenlegi pártkatonák, azért kapták ezeket a tisztségeket, hogy a köztársasági elnök soha semmilyen érdemi kérdésben ne vessen fel alkotmányossági aggályokat. Az alkotmánybírókat, azért delegálták abba a pozícióba, hogy gúnyt űzzenek a legfőbb bírói tekintélyből, a médiatanács elnöke, a sajtószabadság megtiprását hivatott megszervezni, a sajtószabadság védelme helyett, a legfőbb ügyésznek az a dolga, hogy futni hagyjon milliárdos mértékben a közvagyonra rátámadó bűnözőket, rendőrök a rendőrautóban ölnek le korona tanúkat, a közmédia "kék az ég és zöld a fű" műsorokkal hallgat arról, hogy mi történik az országban. Csak az állampárt tematizál vitás kérdéseket. Szeintük, azon kívül, hogy bűnöző e az MSZP, nincsen más nemzeti kérdés amely közfigyelmet érdemelne.
Az intézményes demokratikus döntéshozatalhoz, a demokrácia torzulása elleni immunitás fenntartásához három feltétel megrendült:
A pártmaffia túszul ejtette ezeket a kontroll szerveket és ezek "a gátlástalan karrierlovagok, seftelő és hivatásos banditák, politikai bűnözők" személyükben garanciák arra, hogy az antidemokratikus törekvések akadálytalanul fejthessék ki hatásukat.
Éppen ezért ezek az intézmények elveszítették és megmásították, gyakorta az ellenkezőjére cserélték a funkciójukat. Ezek a szervek nem a polgárt védik, a hatalmi túlkapásoktól, hanem a kádi bíráskodás vagy a Dzsingisz kán - féle "rendeleti kormányzás" modelljét iktatták be egy modernizált korba, ahol réges régen létezik már televízió, vasút, telefon, és fogkefe.
A funkciójuk kigúnyolására felkért intézményességek egy olyan nép intézményekbe vetett bizalmát rombolja földig, akinek eleve komoly gondot okoz megbízni ember alkotta intézményességekben!
Egy amerikai szerzőcsoport a nyugati jóléti társadalom modell halálát látja abban,, hogy a versenyt védő és társadalmi integrációban gondolkodó pólussal szemben egyes országok a kirekesztő és versenykorlátozó tartomány kiszélesítésén munkálkodnak.
Sok közel keleti ország ilyen, az oroszok a mintapéldány és orbán is ilyet csinált belőlünk, Moldova is ebben a mocsárban dagonyázik.
BadSimpson 2014.04.10. 20:58:10
Lajosforras 2014.04.10. 22:03:27
krisztap2014 2014.04.16. 16:47:43
kayaibrahim 2014.04.17. 11:47:15
Nagyon ki van találva a rendszer, a baloldal sosem fog összefogni a Jobbikkal, így a Fideszt nehéz lesz leváltani. Nem véletlenül próbál a Jobbik középre menni, ha ez sikerülne esetleg leválthatnák Orbánt. Akkor lenne csak jajgatás.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.10. 20:37:28
A poszt-toló kint él Örményiában?
Mészáros Laci 2014.12.01. 11:03:20
Politizátor · http://westwing.blog.hu/ 2015.07.11. 23:12:46
.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2016.05.30. 09:42:21
ahol bántják a fideszt, modor tibi megjelen.
kíváncsi vagyok melyik fideszes fattya, veje lehetsz.
mivel minden egyes fidesz-kritizálcó poszt alatt odaugastz azt saccolom, hogy komolyabb buliban lehetsz benne.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2016.12.10. 23:10:22
- duplagondol 2017.06.17. 21:26:28
ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.02.10. 11:19:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.02.10. 11:20:28
VoluntartistA 2018.03.31. 20:25:02
rosal 2018.04.09. 20:00:09
törzsmókus 2018.04.23. 18:29:01
:)
Zatrig 2018.10.06. 20:56:14
232323 2022.11.24. 14:43:53
Watchdog 2024.06.19. 15:41:20
232323 2024.07.22. 08:54:50
Burgermeister 2025.02.20. 07:29:02