HTML

Facebook

...és még annyit, hogy

Ami eszembe jut, mert nem kell mindig tematikusnak lenni.

Társadalom

Bejegyzések

Friss topikok

HTML doboz

 

2013.06.13. 11:27 Zsoolt

A magyar jövő megtekinthető Örményországban

Egy korábbi bejegyzésben ígéretet tettem arra, hogy leírom, miért gondolom azt, hogy Magyarország öles léptekkel halad egy olyan világ felé, amit Örményországban felnagyítva, a maga brutalitásában látok. Az ország gyakorlatilag 20 éve, a Szovjetúnióból való kiválás óta, vergődik egy olyan társadalmi és ennek mentén gazdasági mocsárban, amibe mi éppen bemászni/visszamászni készülünk.  

Előrebocsátom, hogy nagyon szeretem az örmény kultúrát, az egész országot. Nagyszerű embereket ismertem meg ott, és vannak területek, ahol a mi viszonyainkhoz képest jóval progresszívabban képesek gondolkodni. Ilyen például a fogyatékos emberek helyzete. Amiről itt írni szeretnék az az a számomra meglehetősen ismerős regresszív állapot, amit gyerekkorom Magyarországáról, a 80-as évek elejéről ismerek. Abból a korból, amikor még nem látszott, hogy ez a rendszer hamarosan össze fog dőlni, de már nyoma sem volt valamiféle harcos ellenállásnak, a rendszer konszolidálódott, a lakosság pedig megadta magát.

Az, hogy itthon észvesztő sebességgel (gyakorlatilag három év alatt) közelítünk ehhez az állapothoz, számomra arról szól, hogy nagyon is élő mintái, lenyomatai vannak ennek a berendezkedésnek. Egy ilyen világban egész egyszerűen mindenki tudja hol a helye, mindenki ráismer olyan szerepekre, amik kiosztásra kerülnek, és amikbe aztán rendre mindannyian bele is illeszkedünk.

Vanadzor #armenia #vanadzor #travel #urban #mik #jjforum #fotoklub #ikozosseg #instafollow #instagramers

Ülök Vanadzorban (egy hegyvidéki település Örményország északi részén) a helyi szálloda halljában, mert csak ott van internet. Ez a kétszintes épület a település legnagyobb, és majdnem egyetlen szállodája. Nincs az épületben szinte senki, egyedül nézek farkasszemet a műbőr kanapéról a recepcióval. Fentről az egyik helyiségből azonban hangos zeneszó, és az ivászat összetéveszthetetlen hangjai szűrődnek le. Néha ez hangosabb, amikor egy pincér kinyitja az ajtót, rohan le kettesével szedve a lépcsőket, eltűnik az egyébként zárva lévő bár ajtajában és telepakolva konyakos üvegekkel rohan vissza felfelé ugyanúgy kettesével szedve a lépcsőfokokat. Van huzatja a társaságnak, ezt mutatja az egyre emelkedő hangerő, és az, hogy a pincér 5-10 percenként megteszi ezt a kört.

A recepcióstól megtudom, hogy a polgármester mulat a barátaival. Övé a szálloda is. Másnap, amikor nyakamba veszem a várost, egyik szememmel azt kutatva, milyen non-profit vállalkozást lehetne itt alapítani, amiben fogyatékossággal élő emberek dolgozhatnak, betérünk a település kevés éttermének egyikébe. Nézem az árakat, számolom az asztalokat, kérdezgetem a a helyi kollégákat, hogy mekkora a konkurencia. Keserű mosollyal, adják tudtomra, hogy itt éttermet/kávézót nem fogunk nyitni, az utolsó, aki megpróbálta pár hónapon belül a városból is távozni kényszerült. A hely a polgármester baráti körébe tartozók egyikének tulajdona. Itt nem tűrik a konkurenciát. 

A város tulajdonképpen egyetlen hosszú utca, a szerkezete egy halszálkához hasonlít, aminek gerincéből sok kis párhuzamos utca nyílik és vezet a hegyek lábához, amik ámulatba ejtően magasodnak a település fölé, körbe mindenfelé. Az az egyetlen főutca könyéknyi mély kátyúkkal van tele. Kétszer akkorákkal, mint amiről annak idején mondjuk a Szentendrei út ismert volt. Kikerülni lehetetlen, csak úgy lehet, hogy a másik sávban araszol az ember, és az abban a sávban lévők, meg a mi sávunkban, vagy éppen a járdán, ahogy kézre esik a kerülés. Egy szlalompálya az egész. 

Fixing the road #armenia #vanadzor #urban #travel #ikozosseg #mik #instafollow #instagramers #jjforum #fotoklub

Ehhez képest a polgármestert negyedszerre választották meg nemrég. Minden politikai és gazdasági pozíció az övé és a barátaié. Nincs betölthető munkahely a százezres városban, ami ne hozzájuk kötődne, ezáltal nincs ember a településen, aki ne az ő könyörületességükből boldogulna vagy éppen válna földönfutóvá. Kérdezem a helyieket, miért választják meg őt újra és újra. Elmondják, hogy azért mert az ellenzék töketlen idióták gyülekezete, ráadásul hiába nyerne bármelyik is, ezek két nap alatt elvágnák a torkát, hiszen minden egyéb (főleg gazdasági) hatalom is az övék. Legfeljebb a polgármesterséget veszítheti el, de ha akarja, egy hét alatt taccsra teszi a várost, hogy se víz, se áram mondjuk. Kiderül a kátyúzás felújításáért felelős cég, akivel szerződéses kapcsolata van az önkormányzatnak, a polgármester testvéréé. Svájciak hoztak volna technológiát, miképpen kell betonozni a hegyek között úgy, hogy ne legyen minden évszakváltásnál ez a kátyúrengeteg. De akkor nem lenne mit felújítani minden kora tavasszal, az meg jelentékeny bevételtől vágná el a testvéri vállalkozást. Marad tehát a folyamatos kátyúzás.

"Namost ezeket a viszonyokat szorozd fel az egész országra. Így élünk mi itt Örményországban" - mondja a helyi jogász végzettségű kolléga. 

Andranik Tevanyan, az örmény Political Economy Research Institue igazgatója a következőképpen jellemzi az örmény gazdaságot:

"The domestic challenge is that the structure of our economy has a type of monopoly and oligopoly; and the system is anticompetitive." (forrás)

Az önkormányzattal kiszerződött cég mintájára az egész ország gazdasága mára különböző helyi potentátok kezében van, akik rendre a politikai elit seggéből bújnak ki, az ő lekötelezettjeik, vagy fordítva, a politikusok váltak ezeknek a báróknak a lekötelezettjeivé. Legalább nem labancok és a globalizált liberális nagytőke képviselői mondhatnánk. Örmény bárók ezek. Érdemi külföldi befektetés mára nincs is az országban.

Mondjuk örmény is egyre kevesebb.

Az emberek ugyanis, ahogy az nálunk is szépen elkezdődött, a lábukkal szavaznak. Csak ők már húsz éve teszik ezt, így mára oda jutottak, hogy abbahagyták a népszámlálást például. Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban. Minden választás után százezres nagyságrendben kelnek útra emberek. Jórészt a fiatalok. A gazdaság mára, már ami a lakosság megélhetését illeti, ennek a hatalmas diaszpórának a hazautalásaiból él. Ennek eredménye persze az, hogy az a képlet miszerint a jövedelmekből beszedett adóbevételek újraelosztásából működtetnek nagy társadalmi rendszereket, egyszerűen nem működik. Nincs is olyan Örményországban, hogy TB rendszer mondjuk. Ki lehet fizetni a vakbélműtét költségét, vagy meg is lehet halni. Magánügy..

Armenia

Nálunk még csak az alkotmányból került ki a társadalombiztosítás, adó formájában gyűjtünk ilyesmire, de bármikor jöhet egy fantasztikus adócsökkentés, egy újabb győzelem és megengedjük mi is az embereknek az öngondoskodás jegyében, hogy maguk fizessék a kórházi számláikat. 

Milyen az a lelkület, ami 20 éve ezek között a viszonyok között él?

Lehet keresni bejelentett állásban átlagosan 20 000 forintot. Senki nem ebből él, hanem a hazautalásokból. Lehet szaftos politikai vicceket mesélni. Mikor először hallottam ilyet, olyan dejavu élményem volt, hogy még gyerekkorom vasárnapi húsleveseinek illata is előjött. 

"Az amerikai elnök, az orosz elnök és az örmény elnök megjelennek Isten színe előtt. Kérdezi az amerikai elnök:

-Mondd Uram, mikor lesz a mi országunk végre igazán, de igazán gazdag?

- 5 év múlva fiam.

- Jujujjujuj, - fakad sírva az amerikai elnök. - Az nem jó, mert nálunk 4 év múlva lesznek a választások.

- És mi, Uram? - Kérdezi az orosz elnök. - Mi mikor leszünk gazdagok?

- Ti 25 év múlva..

- Jujujjujuj, - fakad sírva az orosz elnök. - Az nem jó, mert addigra én már élni sem fogok.

- És mondd csak, Uram? Mi örmények mikor leszünk végre gazdagok?

- Jujjujuj, - fakad sírva az Isten."

Az örmény gazdaság egyébként több alkalommal is képes volt jelentékeny növekedésre. 1995 és 97 között egy sikeres IMF programnak köszönhetően, az évezred vége és 2007 között pedig a maga erejéből ért el két számjegyű növekedést. Igaz ez arról az alacsony bázisról történt, amit az ő rendszerváltásuk után megélt mintegy 61%-os GDP csökkenés okozott. Az egészségtelen gazdasági szerkezet miatt azonban a lakosság pusztán az eséseket érzi meg a bőrén, az élet a növekedési fázisban sem lesz jobb, mindössze az egyenlőtlenségek nőnek, a kevés gazdag oligarcha, és a belőlük élő helyi kiskirályok felszívnak minden érdemi forrást.

A 2008-as válság, egészen a napjainkig azonban ennek a korábbi növekedésnek is betett, az egészségtelen gazdasági struktúra, lehetetlenné tesz mindenféle egyébként szükséges szerkezeti váltást, az ország stagnál.

Érdemes megfigyelni, miként lehet még így is fogva tartani és ebben az állapotban évtizedekig sanyargatni emberek millióit.

Alaphelyzet a megfélemlítés, az állandó függés, a reménytelen kiszolgáltatottság érzése. Nem tilos a kritika. Lehet ellenzéki sajtó is. De az ellenzék vagy még a kormánynál is vérmesebb nacionalista és minden-gyűlölő, vagy erőtlen intellektuális tanulmány írogatók. Szoktam látni tüntetéseket Jerevánban. 22-en vonulnak zászlókkal hangosbeszélőbe skandálva. Elmennek az operaház környéki éttermek mellett, két rendőr unottan kíséri őket, az emberek meg pár másodperc után visszahajolnak dolmájuk maradékát megenni az étterem teraszán.

Az ellenzékieknek állás nem jut, pár nyugati szervezet tartja el őket.

De a megfélemlítés még kevés. Abban nem lehet hosszú ideig élni, abból előbb utóbb forradalom lesz. Vakítani kell a parasztot, arra pedig a legjobb módszer a folyamatos ellenségkeresés, amivel egyúttal szorult helyzetünket, nélkülözésünket is magyarázni lehet. Ellenségből nincs hiány Örményországban. Ott vannak mindjárt a törökök, akiknek keleti határa alig pár kilométerre van Jerevántól, de az a határ évtizedek óta le van zárva, mivel a törökök nem hajlandóak elismerni a múlt század eleji népirtást, aminek milliónyi örmény esett áldozatul. Az örmény Trianon a török genocídium, ráadásul az ő Erdélyük még az arcukba is van tolva, mert a jelenleg török területen lévő, örmény nemzeti szimbólum, a bibliai Ararát hegye, a város minden pontjáról kiválóan látható. 

The mountain of Ararat

Ezt a kártyát, a nemzeti önsajnálat rendszerén belül minden brosúra, minden emléktábla és minden ünnepi kormányzati beszéd ki is játssza. Ne arról beszéljünk barátaim, hogy kilopjuk a szemeteket is, hanem itt vannak a törökök, akik nem átallottak elragadni nemzeti kincsünket. Ha ez nem lenne elég, (és nem elég) akkor ott vannak mindjárt az azeriek, akiknek baltás gyilkosát az a mi módszereinkhez egyébként igen hasonló dolgot építő, megátalkodott Orbán miniszterelnök szabadon engedte. Jellemző módon a jelenlegi örmény elnök és a sleppje abból a karabahi térségből származik, ami az örmény-azeri konfliktus forrása volt a 90-es évek elején. Az örmény elnök tehát Orbánhoz képest nem a rendszerváltó forradalmár, hanem a hős, karabahi győztes szerepében tetszeleg, ami az ő értelmezésükben az elnök hatalmának megkérdőjelezhetetlenségét jelenti. Aki, az ő hatalmát kezdi ki, az a karabahi győzelmet kezdi ki. 

A folyamatos mozgósítás örmény verziója nem békemenetekben nyomja, elegendő mintegy (az általam hallott legdurvább becslés szerint) 600.000 katonát a karabahi térségben állomásoztatni és minden héten bemondani a TV-ben, hogy jelen pillanatban az azeri kormány csak a hadsereg fejlesztésére annyit költ egy évben, mint amennyi az örmény költségvetés főösszege. Eljön a nap, amikor a katonailag kedvező hegyi karabahi pozíciók nem lesznek már védhetőek az azeri túlerővel szemben. Ez egyébként így is van. A megoldás nyilván az azeriekkel (és a törökökkel) való megbékélés lenne, de akkor mivel tartjuk ébren a minket újra és újra megszavazó híveket? Konfliktus nélkül harc sincs. Ha nincs harc akkor építeni kéne valamit. Az meg velünk nem, csak nélkülünk menne. Esetleg úgy velünk, hogy végre egyszer dolgozni is kezdünk (alkamazottként), pedig csak a harácsoláshoz és a rabláshoz értünk. 

Armenia

A másik kedvelt eszköz az egyház és az állam csendes házassága. A világ első keresztény állama, Krisztus bástyája az ellenséges iszlám (Törökország, Azerbajdzsán, Irán) tengerében. Hivatalosan az állam és az egyház külön életet él, azonban minden kártya ki van játszva, az egyházi ünnepektől, az ősi templomok fejlesztésén és ajnározásán át, az erkölcsi nevelésig. A társadalom kapható is ezekre, mind a mozgósítás mind a vallásos erkölcsösség hatása tetten érhető a hétköznapi beszédekben. Egy mondaton belül hallom amúgy nyugatiasan öltöző tapadós farmeres egyetemista lányoktól, hogy az örmény fiúk nagyon konzervatívak, be akarják őket parancsolni az engedelmes háziasszony szerepébe és azt, hogy ezek az 50 kilós lánykák ha tehetnék atomot dobnának Azerbajdzsánra.

- Mindenkire? - kérdem. - Úgy érted kétéves gyerekekre is, meg hozzád hasonló Adidas cipős diáklányokra?

- Á, Zsolt, te ezt nem érted. Ezek nem emberek...

A többség elmegy. Csak az marad, akinek nincs hová mennie, vagy aki megtalálja ebben a rendszerben a számítását. 2,9 millió a 15 millióból. Az ország egy skanzen, gyönyörű templomokkal, terebélyes Volgákkal kanyarogva a hatalmas hegyek között. A térség Svájca lehetne. Az örmények többsége minimum két, de inkább három nyelven folyékonyan beszél (örmény, orosz, angol). Akik kiköltöznek az USA-ba, Franciaországba, a közel-keletre általában jómódúakká válnak, végeláthatatlanul lehet sorolni a világhírű örmény sakkozót, énekest, modellt, építészt, üzletembert, kereskedőt. Ezeket fejből, haptákban sorolják, mint nálunk a Nobel díjasokat. Pont ugyanolyan örmény videók vannak a youtube-on az örmény feltalálókról, mint a mieink szoktak lenni a golyóstolltól az atombombáig. És ott is igaz, hogy egy se otthon érte el ezeket a sikereket. Otthon lehetett volna cipőtisztító a vanadzori polgármester hivatala előtt. 

20 éve ezt nyomják. Gránit szilárdságúra merevedett a rendszer. Senki nem beszél arról, hogy ez meg fog változni. Az emberek változást akarnak pedig. Meg is kapják. Amint elhagyják az országot. És elhagyják... 

290 komment · 1 trackback

Címkék: Örményország


A bejegyzés trackback címe:

https://annyit.blog.hu/api/trackback/id/tr125358472

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyar jövő megtekinthető Örményországban 2013.06.14. 12:13:01

Az ellenzékieknek állás nem jut, pár nyugati szervezet tartja el őket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomycat 2013.06.15. 05:26:27

@kvadrillio: Aki az egyiptomiakat utalta az 3000 evig vart a bukasukra

Tomycat 2013.06.15. 05:39:56

@virgo: Jol ertem? Ezzel azt akarod mondani, hogy ha a maszop 3 gyerek lanyt megeroszakol, akkor a FIDESZ-nek leglabb 9 gyerek leanykat eroszakolhat meg? Mert a maszop is csinalta? Ja, es meg alkotmanyba is beteszik, hogy FIDESZ igazolvannyal gyerek leanykak eroszakolasa az nemzeti kotelesseg?
Tudod, amikor baja van az emberek tobbsegenek a FIDESZ-el akkor nem az a gond hogy o is lopni, csalni szeretne, vagy jelen peldaval elve gyerekeket eroszakolni, hanem pusztan szeretnek, ha a LOPAS, CSALAS, EROSZAK es mas bunokne vege lenne. Illene nem mindig magatokbol kiindulni es az emberi tettek indokakent az irigyseget keresni motivaciokent. AZ EMBEREKET AZ UNDOR SZOLALTATJA MEG.

lüke 2013.06.15. 05:42:27

@WLaci: most prolók vagy parasztok?
az egyszerüen strukturált szociálizmus termékei,ahol nem volt pó`gár,igy nem tudják mi az
( pl. egy ifjú grófot,akiben még Dreher vonal is van két lábbal rúgtak ki a hülyék,nem tudnak disztingválni)

lüke 2013.06.15. 05:46:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
kösz
hsz-mben jav.
kell a katolikust> keresztényre
(magyaroschan pongyola voltam)

$pi$ 2013.06.15. 05:59:29

@egy szavazó: "Több kommentelő kifogásolja az adatok helyességét. Ezzel kapcsolatban nem tudok állást foglalni, nem néztem utána.

Szerintem nem is ez a lényeg, hanem a tendencia,"

Tényleg nem akarok politikai vitába keveredni, de ha az adatok nem helyesek, akkor a tendenciáról sincs fogalmunk. Úgy is fogalmazhatnék, hogy nem, az adatok helyességénél semmi sem fontosabb.

Még a politika sem! :)

Tomycat 2013.06.15. 07:19:12

@kisQtya: Ez az, szanalmas, foleg az, hogy a FIDESZ altal elkovetett bunokre csak az az erv, a maszop tobbet (ma mar ez sem biztos) lopott.

Imadom amikor a fidesz imadok a maszop altal elgancsolt magyar polgarba nem csak belerug, meggyomrozza, de meg le is pisili, aztan elveszi ertekeit es boszen mutogat a maszopra, hogy az tette tonkre.

Mikor lesz mar olyan vezetoje ennek az orszagnak, amelyik nem lop csal?

röhögő 2013.06.15. 07:50:12

@Blogger Géza: Csúsztacc Gizda, csúsztacc! A nettó befektetés az a 900 milliárd forintnyi állampapír eladás volt tavasszal, amivel rekord magas államadósságunk van ismét.

KANADA 2013.06.15. 08:02:56

Mikor volt Örményország 15 milliós ?? Soha! Ilyen maszlag dumát, aki bevesz, az meg is érdemli! Mo.-t Örményországgal összehasonlítani egy vicc!

Tomycat 2013.06.15. 08:05:53

@KANADA: Mivel Ormenyorszag nem 15 millios, Simicska lopasai torvenyesek. A dohany mutyi sem tortent meg. Semmi hasonlatossag. Bah...

Tomycat 2013.06.15. 08:25:21

@Zuckerbrot: erdekes, miota is hivjak munkanak a lopast? Mikor es hogyan is dolgozott meg a FIDESZ banda a nyugdij vagyon lenyulasakor? Persze amikor egymasnak osztogattak, az is tevekenyseg volt, de miota is hivjak ezt munkanak?

kutyás majmok vagytok (törölt) 2013.06.15. 08:29:21

@tommygun: " ha párhuzam kell, inkább azt nézze meg mit csináltak ők az ő elszakított Székelyföldjükkel (ez Karabah, ugye) és mire jutottunk mi"

Szar a hasonlatod. Székelyföld erdélyi tartomány, Erdély pedig a történelem során mindig is önálló fejedelemség volt, kivéve amikor a magyarok bitorolták (most meg a románok). Alapjáraton egy multikulturális, szövetségi állam lenne, a Kárpátok Svájca.
Állandóan ezzel az "elszakításos" ajvékolással jöttök elő, pedig a valóság az, hogy a nemzeti jobboldal rossz helyre állt, és elveszítette a területeit. Ja, hogy még a kelleténél is többet elvettek? Kérem szépen, a magyarkodásért fizetni kell...

Tomycat 2013.06.15. 08:40:25

@tommygun:
- szamadatok nem stimmelnek, csak a parhuzam fajoan pontos.
- a jelenlegi kormany kritikaja nem Magyarorszag ellenes, sot hazafias dolog.
- egyebkent pedig gyavan terelsz, mert az iras lenyege, a jelenlegi magyar kormany kisajatit, megfelemlit, megosztja a tarsadalmat es eluzi a veluk egyet nem ertoket. Ez a lenyeg, errol persze nem irsz, mert hat erre te is csak azt tudnad mondani, hogy az elmult nyocev.

virgo 2013.06.15. 08:47:55

@Tomycat: "Tudod, amikor baja van az emberek tobbsegenek a FIDESZ-el akkor nem az a gond hogy o is lopni, csalni szeretne, vagy jelen peldaval elve gyerekeket eroszakolni, hanem pusztan szeretnek, ha a LOPAS, CSALAS, EROSZAK es mas bunokne vege lenne. "
Ó hát persze, ehhez pedig csakis a maszopon keresztül vezet az út....hagyjuk már... én nem tudok mit kezdeni a fóbiáiddal.

birkakhoz 2013.06.15. 09:15:57

Oriasi a cikk , itthon is lassan csak a vakeger bita agymosott fideszes elvetemult emberszabasuak aradnak ,, JA MEG AZ ERTELMISEG MERT OK OLYAN JOBBOLDALI ERXZELMUEK ES UTALJAK A KOMCSIKAT! HOGY A KOMCSIK PONTOSAN KICSODAK ? AZ MAR A MAGYAR ERTELMISEG SZAMARA IS HOMALYBA WESZETT DE MINDEGY MERT A JOBBOLDAL AZ JOBBOLDAL MEGHA FORDITVA IS AZ ! MAGYARORSZAG HALALRA ITELT ORSZAG PONTOSAN UGY MINT AZOK AZ ORSZAGOK AHOL NINCS ONALLO GONDOLKODAS AHOL A GYULOLET BESZEDDEL MEGOSZTASSAL , RASSZIZMUSSAL KEZET FOGNAK! TELJES MAGYAR MEDIA ORBAN-Simlicska kezeben van tisztelt ertelmiseg ha meg nem tunt volna fel nektek a masodik, elso , tizenkettedik kerulet lakoinak ahol mindig a ROHADT NARANCSOS MAFFIA KEPES NYERNI MERT UGYE A MAGYAR ERTELMISEG AZ MAGYAR ES AZ IS MARAD ! LENYEG AZ AGYMOSOTT UTALAT A BALOLDAL ILLETVE A KOMCSIK IRANT ! MARPEDIG JOBB OLDAL NEM LETEZIK CSAK SZAVAKBAN MAGYARORSZAGON TISZTELT OKOSOKKK!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 09:19:38

@szorokin:

Ez az Örményországon belüli adat. Az Örményországon kívüli örmények között ennél nagyobb a katolikusok aránya.

birkakhoz 2013.06.15. 09:20:02

Melleseleg a NER egy csoda ugye ? Olvasd el az errol szolo bibliat es mindjart eros magyarnak erzed magad ! Nem tudom de en okadok a szovegetol valoszinu ha nemet lennek v amcsi tetszene de en Magyar vagyok es idegen az egesz ideologia amit beleirtak es ahogyan megfogalmaztak!

lobster thermidor 2013.06.15. 09:27:58

@Zuckerbrot:

Valóban nem a min.elnök miatta jön a tőke, hanem miatta nem jön.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 09:37:35

@Faszt vagytok ti lovas nemzet:

Komolytalan szöveg.

Erdély kezdetben magyar volt, nem önálló tartomány. A XVI. századtól kezdődött az önálló tartományiság, s ekkortól egyre nagyobb lett a román lakosság aránya. A XX. sz. elejére már csak 33 % volt a magyarok aránya.

lobster thermidor 2013.06.15. 09:40:16

@Blogger Géza:

Jóember!
A másnapi cikket, amiben feketén - fehéren kiderül, hogy a minisztérium ferdítve közölte az adatokat, valamiért nem sikerült elolvasnod.

A nyilvánvaló hazugságokat pedig teljesen felesleges példának felhoznod, mert csak magadat égeted. Ugyanis itt nem feltétlenül olyanok szólnak hozzá, akik minden maszlagot bevesznek.

www.index.hu/gazdasag/2013/05/28/tokearamlasok/

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 09:42:18

@tommygun:

Karabah nem Székelyföld. Nincs rá magyar hasonlat.

Karabah SOSEM volt azeri, viszont a nagyhatalmak Azerbajdzsánnak adták az egyszerűség kedvéért, azonbna ténylegesne a terület sosem volt azeri ellenőrzés alatt.

milner 2013.06.15. 09:43:03

@Modor Tibi: Igen bzmeg mindenki aki szidja bölcs vezéredet és az ő fényességes birodalmát, az csak sötétben bujkáló mocskos bajnaista lehet.

Blogger Géza 2013.06.15. 10:04:13

@lobster thermidor: Hol itt a ferdítés? Semmiféle ferdítés nincsen, csak vannak, akik buták, és nem képesek megérteni, mi mit jelent.

" a működőtőke be- és kiáramlás egyenlege 2008 óta a még egyszer sem volt ilyen mértékben pozitív, 2,25 milliárd euró, 650 milliárd forint."

KANADA 2013.06.15. 10:14:10

Remélem jövőre is a Fidesz nyer! Sokkal jobbak, mint az itt kommentelő "szociálliberális" agyhalottak!

Tomycat 2013.06.15. 12:45:28

@KANADA: jaja, lopasban, masok alazasaban jobbak. Ha neked ez kell, akkor ertheto hogy nem akarsz mast helyukre.
Azt is megertem, neked miert agyhalottak azok akik nem ertekelik a csalast, lopast, masok alazasat... - leirom, talan egyszer megerted. mi az ilyen viselkedest nem csak nem tartjuk erkolcsosnek, sem keresztenyinek, de hosszutavon meg nemzetellenesnek is iteljuk.

zotyesz11 2013.06.15. 12:49:05

Egy harmad Magyarországnyi területen 15 milliós népesség?
Egy félig-meddig félsivatagos, hegyvidékes tájon?
Az érdekes lenne...

Egy alig 3 milliós népességű ország valaki szerint 600 ezer katonát állomásoztat egy adott térségben?
NEEEH!!!
Szerintem erre még a Zsidó állam se képes; ez annyira irracionális, hogy az már fáj...

De vannak még kérdéseim...

Örményország is majdnem 10 éve tagja az Ejrópai gittegyletnek?

Ott is "A Bizottság" "segédkezik" az alkotmány megírásában?

Ha ott is ilyen szar világ van, meg itt is; akkor miért van Magyarországon is jelentősebb diaszpórájuk?
Nem értem...

Akkor ott is volt ilyen IMF sikersztori, aztán mégsem?
A zemberek elrontották...

Ja! Ott is dúl a klerikális elbutítás, meg a keresztény vallás-egyház gonoszsága.
Á-HÁÁ!
Tipikus...
Egy ilyen írásban.

Én a leírtakat azért nem venném teljes egészében készpénznek, kb. mint amikor jön valami jogvédő szervezett országot látni, meg romajogvédeni, azt leírja "Az Igazságot".

virgo 2013.06.15. 13:01:18

@Tomycat: Nem barátom, te azért vagy agyhalott, mert nem lehet veled párbeszédet folytatni. Ez független attól, melyik oldalhoz tartozol, mert mindkét oldalon vannak ilyenek.

Márpedig ameddig ez a két oldal nem áll szóba egymással itthon, semmi sem lesz jobb.

dzsingiszkán1227 2013.06.15. 13:19:34

Annyira szánalmas ez az egész... Mint a gyerekek az óvodában... Ti komolyan nem látjátok át, hogy egyik sem jobb a másiknál? Nem értem, hogy lehet valaki olyan bornírt, hogy bármelyik magyar politikai pártban (főleg a Fidesz-Mszp páros valamelyikében) még mindig hinni tudjon... Fogom a fejem az ilyen Blogger Gézákon, meg a többi nagyokoson... 1, Szerintem kevesen védelmezték az Mszp-Szdsz kormányokat, én sem teszem, utáltam őket, de az a leggyerekesebb érv, hogy amikor már semmit nem tudnak felhozni bizonyítékként arra, hogy szerintük miért nagyon jó ez a kormány, akkor elkezdik szidni az előzőt (zárójelben hozzáteszem, hangsúlyozva, hogy őket is utálom, hogy szerintem ennyire bénák még ők se voltak!)... Vegyétek már észre, hogy egyik sem jobb a másiktól! Nem más kormány kéne, hanem más politika, és ez nem valami rejtett Lmp-s utalás, bár őket tartom a legkisebb rossznak a jelenlegi magyar politikai palettáról, hanem tényleg erre lenne szükség!

Tomycat 2013.06.15. 13:40:23

@virgo: Hat igen, az fobia, hogy nem szeretem ha valaki lop, csal, alaz masokat vagy visszael a hatalmaval.
Nos, a maszop idejen ez bun volt, de csinaltak. A Fidesz idejen ha szavakban nem is, de tettekben totalis erkolcsi csucs, torvenyereju tevekenyseg. Es aki ezt utalja, az fobias. Sajnalom, en maradok fobias. Nem tudok ebben a fertoben elvegyulni. Inkabb fobiazzanak mindenfele "virgok".

Tomycat 2013.06.15. 13:48:15

@virgo: meg sem probaltal parbeszedet kezdeni. benned van a hiba baratom. Szerintem egyebkent nem vagy agyhalott, cimkeket sem akasztok rad amugy jo Fideszesen. Tudod te mit csinalsz. Azt is, hogy a bunos tolvaj simicskak vagy mutyizok vedese is lopas. Mert aki a bunosnek falaz, az is bunos, tudja is, csak valoszinuleg onnan nagyobb haszna van vagy remel. Sajnos ma mar az is benne van a pakliban, hogy ha egy ilyen rablo alkalmaz, akkor pusztan az allasod megtartasa miatt is kenytelen vagy vedeni oket.

sorica123 (törölt) 2013.06.15. 13:48:49

@Mpatikus Eszetlenellenes: "sajnos nincs más", fatalizmus. Valszeg az örményeknek is ez kell ahhoz, hogy húsz évig üljenek a mocsárban:/ Kicsoda most az elnök? Régebb volt egy Kocharian nevű, az is karabaghi volt, Stepanakertből.
Amúgy a masszívan kiépített maffiaszerű hálózat mellé ott van még az, hogy az energiaellátás 60%-a a Metsamor atomerőműből jön, ami öregebb, mint Csernobil és 2011-ben még nem volt leszigetelve az alja. Kaptak az eutól lóvét, hogy csináljanak már vele valamit, ha már kikapcsolni nem akarják. Egyszer megpróbálták (télen, naná), sötétbe és hidegbe borult az ország, para, visszakapcs, azóta ha valaki kiejti a száját halkan, hogy Metsamor, kb az a válasz, hogy haggyábékén. Ma nem tudom, mi újság van ezzel is, de 2011-ben még volt cikk arról, hogy kicsit para ez a piszok régi atomerőmű, egy törésvonal közepén, de nekik ez van, és ez adja a kraft 60%-át.
@dzsingiszkán1227: más politika, ja. Más hozzáállás. Persze a mi részünkről is, de fejétől bűzlik a láb.
@zotyesz11: "ha ott is ilyen szar világ van meg itt is" kezdetű kérdésedre: ez a diaszpórásodás nem újkeletű náluk, amióta örmények vannak, azóta gyakorlatilag mindenhol vannak. Egyfelől aki kereskedő volt, az hacccáz éve se egyhelyben ült a fenekén, az örmények meg eleve valami egészen átjáróház-szerű helyet választottak maguknak, ahol gyakorlatilag mindig volt valami balhé abból, hogy ők ott úgy _vannak_. Ráadásul az egész környékben két keresztény népség van, az egyik ők, a másik a grúzok. A grúzok egész más káposzta, eleve katonanép, nem is nagyon lehetett őket baszogatni, viszont az örményeket meg sajnos de. Írja is fentebb, hogy ezekre a borzasztó történésekre még ma is előszeretettel apellál a politika, még az elnök is azzal reklámozza magát, hogy karabaghi. Aki meg erre fogékony, az bekajálja és - hipotetikusan - vígan szórja az atomot a szomszédra (fel nem fogván, hogy amúgy az azeriek is azt mondják, hogy örményt szabad ölni, mert nem ember... hohó, nem gyanús valami...??)
Amúgy van egy érdekes könyv, Bulat Okudzsava: A boldog írnok gyermekei, na azt érdemes elolvasni, van benne örmény, grúz, szovjet világ egyszerre.

Tomycat 2013.06.15. 13:57:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Erdely par ezer eves tortenenelme alatt addig volt magyar amig foleg magyarok laktak. A kezdeten mi uztuk el az oslakosokat, utana meg minket a romanok. Ha valaki azt akarja, hogy ujra magyar legyen, az neveljen fel +2,+3 gyereket es koltoztesse oda. Ez a mai Europaban nem tilos. Ha eleg sokan csinaljak akkor ujra magyar lesz.
Ilyen egyszeru ez kerem.
Csak ugy megjegyzem: ha most elmennek onnan a romanok, akkor kivel fogjuk benepesiteni? A 70 folotti nyugdijasokkal? Mert fiatalbol mar itthon sincs eleg!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.15. 14:00:18

@Tomycat:

A román túlsúly akkora, hogy a nagy kivándorlás sem fog rajta változtatni. Az egyetlen etnikum, melynek a súlya növekedhet emiatt nem a magyar, hanem a cigány.

S ez az elűzés nem igaz. Nem nagyon volt ott elűzés, inkább asszimilációs folyamatok zajlottak.

virgo 2013.06.15. 14:07:33

@Tomycat: Veled nem próbáltam meg, mert fölösleges.

Tomycat 2013.06.15. 14:07:45

Eluzes vagy aszimilalas Erdely hovatartozasat illetoen nem valtoztatja - lenyeg, mennyi magyar van ott, hany magyar akar ott lakni es van-e realis eselye annak, hogy magyarokkal nepesitsuk be Erdelyt. Mert ha nincs eleg magyar ember, akkor sajna, ez az egesz Erdely magyar vagy roman ugy el van dontve magyar reszrol....azaz lehet barmi, de magyar mar nem lesz.

Tomycat 2013.06.15. 14:13:34

@virgo: megertem, mondtam. Velem szemben a tolvajokat vedeni nincs eselyed. Innen is tudom, nem vagy agyhalott. Feladod. Okos dolog ez. Addig sem beszelunk milyen bunos is az ami ma megy. Errol ugye nem szabad beszelni ...hehehe. Tudom en.

Persze ha arrol vitatkoznank a foldmutyi helyett, hogy Karabahban van-e 600k katona, vagy sem akkor mar szobaallnal velem. Ezzel szepen el tudnank terelni a lenyegrol a vitat.

Jol latod a lenyeget. A foldmutyitol nem terek le. Okos ember vagy.

Tomycat 2013.06.15. 14:33:53

@dzsingiszkán1227: akik itt a hatalom vedelmeben felszolalnak, az lehet csak 1 ember, vagy egy par emberes kis vallalkozas tobb nick nev alatt. Azert annyira konform "kummunista-libisnek" vagy "szdsz-mszpeznek" mindenkit. Ha megfigyeled, kulcsszavakat ismetelgetnek. Ezek az emberek nem a Fidesz valasztok tobbseget kepviselik. Ezek csak egy megrendelest teljesitenek. Bizonyos kulcsszavakat kulonbozo kornyezetben ismetelnek. Masik feladatuk, hogy a vitazokat bizonyos temakrol eltereljek, es pl olyan vitakba vigyek be, ami pl arrol szol, hogy Marcsi neni piros, vagy kek szoknyaban volt vasarolni hetfon. Foleg azokat kell elteriteniuk, akik a "tiltott" kulcsszavakat, temakat feszegetik.
Nem agyhalott itt senki. Sajnos, olyan igazi, szivbol fideszes sincs itt mint Angyan. Azokkal mas lenne a vita, sokkal normalisabb es szerintem meg is tudnank egyezni mi a jo a nemzetnek.
(@virgo: bebe megint kimondtam egy tiltott szot: ANGYAN ANGYAN ANGYAN....)

jenzen 2013.06.15. 14:41:07

Igen, ez a magyar jövő..!

Amennyiben
a magát "baloldalinak" nevező,
cionista maffia kerül hatalomra..

Tomycat 2013.06.15. 16:05:04

@jenzen: Megerkeztunk. Ha nem folytatodhat a mostani nepnyuzas, mutyizas, lopas, megfelemlites, akkor majd jon a "cionista maffia" BuuuUUU... reszkessetek..... oaAAAA...!
Nem igazan vilagos kiktol kellene itt nagyon megijednunk, de sejtelmem szerint ha ezek is jo gazdagok, akkor nagyon egyhuron vannak a mai hatalommal.

lobster thermidor 2013.06.15. 17:33:56

@Blogger Géza:

Blogger Géza · bloggergeza.blog.hu 2013.06.14. 18:37:33:
"Tavaly 10 milliárd 462 millió euró értékű külföldi közvetlentőke-befektetés valósult meg Magyarországon, ami 6,7 milliárd euróval kedvezőbb az előző évinél, és minden eddiginél nagyobb beáramlást jelent"

Blogger Géza · bloggergeza.blog.hu 2013.06.15. 10:04:13:
" a működőtőke be- és kiáramlás egyenlege 2008 óta a még egyszer sem volt ilyen mértékben pozitív, 2,25 milliárd euró, 650 milliárd forint."

Drága Géza!
Most tulajdonképpen mennyi is az annyi...? Mert azt már megtudtuk, hogy hány éves a kapitány, de a 2012 évi tőkebefektetés számai valahogy nem klappolnak.

Ahogy így elnézem a számaidat, röpke 15 és fél óra alatt néhány milliárd eurónyit változott az a fránya mérleg.
Ha így haladsz, még a végén azt fogom hinni rólad, hogy titokban nekem adsz igazat, csak direktben, mindenki szeme előtt nem mered bevallani, ezért ilyen fondorlatos formában adod közre.

Blogger Géza 2013.06.15. 17:46:16

@lobster thermidor: Na, örülök, hogy bevallod , hogy semmit nem értesz az egészből. :) Ez az első lépés a valóság megismerése felé. Csak akkor miért osztod az észt valamiben, amihez halvány lila gőzöd sincs?

Én azt mondtam, hogy rekord összegű volt tavaly külföldi működőtőke beáramlása, és ez így is van. Ennek jelentőségét csöppet sem csökkenti, hogy közben természetes módon volt kiáramlás is. Azt, hogy mondjuk az OPEL idehoz tőkét, semmilyen módon nem iktatja ki az, hogy a MOL meg közben külföldön befektet egy ígéretes mezőbe. Na, oszlik már a homály a buksidban?

lobster thermidor 2013.06.15. 19:00:30

@Blogger Géza:

Ne hízelegj...! :)
Örülj inkább, hogy segítettem megvilágítani neked egy mások számára oly egyszerű kérdést, de ez még nem jelenti azt, hogy ebből rendszert fogunk alkotni.

Blogger Géza 2013.06.15. 19:07:18

@lobster thermidor: :D :D D Te? Világítani? Aki egy darab kivételesen teljesen világosan megírt cikket nem vagy képes megérteni a témában? Mind egy bekormozott feketehangya a metróalagútban, annyira..

S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:16:43

Nyilván nem ismeri az ember innen az ottani helyzetet, nem tudja a tényeket. De feltételezem, hogy nagyjából helyesek a leírtak.
Afelől semmi kétségem sincs, hogy Magyarország is efelé halad. Ezt tökéletesen fogja meg az írás. Elég csak az utóbbi 7 hét év jelentősebb eseményeit végignézni. A magyarság szinte az összes nagy döntési helyzetben kudarcot vallott és rossz utat választott. Az ok pedig: a tehetetlenség hite. Ezt sulykolják bele az átlagemberbe, sajnos sikerrel. Akármelyik blogot olvasom, mindig ez köszön vissza a a magyar politikai vezető réteget védők érveként: nehogy változtassunk, a másik még rosszabb.
A nagy kérdés azonban az, ez hosszú távon hova vezet. Ez persze költői kérdés: egyértelmű a válasz. Ha az örményeket nézzük: ez az állapot így sokáig nem tartható fent. Előbb-utóbb gyarmat lesznek, politikailag nem, de gazdaságilag igen. És ez a sors vár Magyarországra is.

S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:34:56

@KANADA:

"Mikor volt Örményország 15 milliós ??"

Ha kicsit figyelmesebben olvastad volna végig a cikket, rájöttél volna, hogy a cikk nem is mond ilyet.
Egy mondatot idézek:
"Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban."

Tehát, gyengébbek kedvéért:
12,1 millió Örményországon kívül +
2,9 millió Örményországon belül.

Csak a pontosság miatt, a 15 millió soknak tűnik. A Wikipédia szerint hivatalosan 2,5 millióan élnek az országon kívül míg a becslések 3,5 és 7,5 között mozognak. De szerintem ezek a számok a lényegen nem változtatnak.

S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:46:06

@rooklin:

"Örményország népességének történelmi csúcsa 3.6 millió ember volt 1990-ben, ma 3.26 millió, de pár éve már növekszik. Három szót kellett volna beírnod a Google-be, és nem írtál volna ekkora állatságokat, te gyík! "

Szerintem meg Te vagy a gyík!

Egy mondatot idézek a cikkből:
"Politikailag elég nehéz azzal mit kezdeni, hogy a 15 milliós örménységből mára becsült adatok szerint 2,9 millió lakik az országban."

Tehát, gyengébbek kedvéért:
12,1 millió Örményországon kívül +
2,9 millió Örményországon belül.

Küldök Neked 3 darab eperízű nyalókát jutalmul, ha megtalálod az idézett mondatot a szövegben!

S_a_n_y_A 2013.06.15. 19:49:19

@Tomycat:

" Ez az, szanalmas, foleg az, hogy a FIDESZ altal elkovetett bunokre csak az az erv, a maszop tobbet (ma mar ez sem biztos) lopott.

Imadom amikor a fidesz imadok a maszop altal elgancsolt magyar polgarba nem csak belerug, meggyomrozza, de meg le is pisili, aztan elveszi ertekeit es boszen mutogat a maszopra, hogy az tette tonkre."

Sajnos ez van, ez egy ilyen ország....

virgo 2013.06.15. 20:15:59

Azért Veres Janinak a kreatív bűvészkedését a számokkal máig nyögjük. Nem véletlen, hogy Bajnai (aki számomra egy elfogadható figura) egyből picsán rúgta, és hozta helyette Oszkót.

Makkasz 2013.06.15. 21:39:45

@virgo: Ostoba. Folyamatosan meglopnak, elveszik jogaidat 13 éve.
Annál nagyobb bűvészkedés hogy:

Elloptak GDP 10%ának megfelelő, 3000 milliárd nyugdíjpénzt és elköltötték (valójában minden évi hiányadathoz hozzáadhatsz 3%-ot),

Hogy államadósság a valaha volt legmagasabb, 82%, és nyugdíjpénz elopása nélkül ma 92%-on lenne,

Hogy KSH 2013 óta nem mutatja a közmunkások számát, és a portfolión hazug elemzést mutatnak be munkanélküliségről,

Hogy I. névben 25%-ot nőtt a mezőgazdaság, így lett 0,7 %-os GDP növekedés előző negyedévi 1,7%-os visszaeseé után (I név, mezőgazdaság, veszed?). Varga úgy döntött, hogy a búza a raktában, eddigi 1000 FT helyett 1300 Ft-ot ér,

Hogy úgy zuhant 1,7 %-ot a GDP hogy soha nem látott EU énz jött, felhasználódott a nyugdíjpénz, hitelfelvétellel adósság csúcson, és Audi 420 millió Eurt beruházott (tehát a valóság sokkal rosszabb annál is, mint amit látsz).

MNB, állami számvevőszék, KSH, média eluralásával eljött a hamisítás aranykora.

Amit mondani akarok, hogy 23 év folyamatos lopása és tehetségtelensége miatt vagyunk itt.

bontottcsirke 2013.06.15. 21:44:13

A mai magyar politikai palettát két nagyon fontos dolog jellemzi;

-a tanult tehetetlenség

és

- a kontraszelekció

Amíg ez nem változik nem lesz semmi

jenzen 2013.06.16. 11:26:21

@Tomycat:
Mit hordasz itt össze butagyerek..?

jenzen 2013.06.16. 11:33:24

@S_a_n_y_A:
Sanyika, szóval a Fidesz egy polgárirtó, rablógyilkos párt..!

na és mit mondott az orvos..?

Tomycat 2013.06.16. 11:37:51

@jenzen: :) csak olyan igazsagot, amire nem tudsz erveket. szimpla dolog.

S_a_n_y_A 2013.06.16. 12:55:30

@jenzen:

jenzikém!

Rég voltam nála utoljára, vagy 5 évvel ezelőtt, és már nem emlékszem, mit írt fel a megfázásomra :-)
Igazán ne haragudj, miért nem mész el magad, ha valami gondod van, miért engem kérdezel? Hidd el, egyszerűbb, mégiscsak azért vannak az orvosok ;-)

jenzen 2013.06.16. 14:58:06

@Tomycat:
Izraelben, miért nincsen ékezet mond csak..? : )))))

jenzen 2013.06.16. 15:01:13

@S_a_n_y_A:
Én az elmeorvosod véleményére voltam kiváncsi..!
ennyi badarságot, csak egy ápolt hadovál össze..

Melchi Zadok 2013.06.16. 15:02:43

@jenzen: ha képtelen vagy helyesen leírni magyarul egy kurva mondatot, akkor ne hőbörögj már az ékezetek miatt kicsi pávián.

Tomycat 2013.06.16. 15:03:47

@jenzen: Latin abc sincs. Nem tudtad? ej ej, nem art kicsit muvelodni.
Azert ne szomorkodj, segitek kicsit: Szoval mert nincs latin abc, igy ekezet sem kell hozza :)
na segitett?

tintamin 2013.06.16. 15:35:39

Hú de kurva ijesztő ez a (nagyon reális) jövő!

Jó a poszt, kellően árnyalja, milyen fasza lesz nekünk.

És ezt az ügyes függőségi rendszert most nagyon gyorsan (3 év alatt) kiépítette a fidesz (ügyészség-bíróság-parlament-MNB-AB-média-kultúra), ebből már csak az EU rángathat ki minket.

S_a_n_y_A 2013.06.16. 17:12:26

@jenzen:

Nyugodtan leszállhatsz rólam, hülyegyerek.

S_a_n_y_A 2013.06.16. 17:14:35

@jenzen:

Apropó, a Békemenet nem ez ellen tüntetett? Ja, vagy akkor az is csak egy nagy kamu duma volt?

jenzen 2013.06.16. 19:35:18

@Tomycat:
A kérdésem,
természetesen költői volt..! : ))))

jenzen 2013.06.16. 19:38:44

@S_a_n_y_A:
Most ez hogy jön ide tényleg..?

gyógyszert, bevetted..? : ))))

jenzen 2013.06.16. 19:42:02

@tintamin:
"Európa segíts!"
Ajvékolta kb. 20 éve göncelnök,
a La Stampában, mintegy két kolumnában,
Antall József ellen..!

beszarás..

jenzen 2013.06.16. 19:45:53

@S_a_n_y_A:
Nem tudom nin bosszntottad fel magad,
próbáltam visszanézni,
de nincsen sehol..

A "mandineren", nincsen moderáció..!

ott hozzászokik az ember a nyílt beszédhez.. : )))))))

Tomycat 2013.06.16. 20:03:26

@jenzen: Koltoi, no persze. De hagyjuk, az ilyen tudas az iskolabol jon, ott pedig nem sokat lehettel. Az ok az itt eloadott orvos fobiadbol itelve egy igen komoly egeszsegugyi problema lehetett.

jenzen 2013.06.16. 23:17:46

@Tomycat:
Hogy a héber klavikon nemlétező ékezet,
hogy jön az én iskolázottságomhoz,
pláne az "orvosfóbiámhoz",
ezt kifejtenéd bővebben apukám?

mert az Istennek se' tudok rá jönni..

Globetrotter2014 2013.06.17. 09:39:13

@Melchi Zadok: annyival jobb volt min ez? Egy ki*ott nyugati mars vagy milka csokival is le lehetett nyűgözni a köznépet annyira el volt *rva a minden.

nekem itt ne gyere a hamis nosztalgiával.

Minden LÉNYEGSEN xarabb volt akkor mint most. Xarabb volt mint 10 éve, még az is jobb volt amikor ott voltunk a 92ben a teljes bizonytalanságban és némi csalódásban, csak túlsgosan el voltunk foglalva magunkkal.

De ami 90 előtt volt azt csak az fogja fel aki abban élt. De úgy látom még azok közül sem mindenki.

sárospataki 2013.06.17. 13:47:42

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: a blogbejegyzés.

"Az, hogy itthon észvesztő sebességgel (gyakorlatilag három év alatt) közelítünk ehhez az állapothoz, számomra arról szól, hogy nagyon is élő mintái, lenyomatai vannak ennek a berendezkedésnek."

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.17. 14:22:05

@sárospataki lány: Sajnos így van... vagy nem? Az ilyen irányú események felgyorsultak 3 éve. Még titkolva sincs.

cstrph 2013.06.17. 14:52:53

A hasonlóság olyan fokú Magyarországgal, mint a 15 milliós népesség a valóságossal.

2013.06.17. 22:00:35

@mahet: Bokrosra nagyonis van értelme szavazni. Bajnai egyetlen értelmes alternatívája, és szerintem jobb nála.

Sátán meg a Jocó 2013.06.18. 11:27:01

Milyen érdekes, hogy ezek a sötét jövőt jósoló írások, a Kénköves Patásorbán uralma alatt nyomorgó tömegekkel mostanság bújnak elő a patkánylyukból :))

De szívesen olvastam volna eme bátor megmondóemberek hasonlóan életszagú írásait pár éve is! :)

na mindegy :))

sárospataki 2013.06.21. 10:39:28

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: én arra reagáltam, hogy ez a fidesz nyakába van varrva, pedig.

Ajtony 2013.07.01. 11:40:15

@Faszt vagytok ti lovas nemzet: akkor nem a dicsőséges 133 napért kapták szét magyarországot? - pedig teljesen úgy tűnt, hogy beszartak attól, hogy a Lenini példa ragadós lesz. Te nem ostoba vagy, csak megpróbálsz hülyének nézni másokat. Vagy mégis?

Void Bunkoid 2013.07.04. 08:52:57

@micsoda?: te észkombájn, szerinted honnan tudom, hogy mennyi időbe kerül egy több, mint 500 négyzetméteres rendesen karbantartott kert karbantartása? Otthon akkurátusan összehajtogatva tartom a kilencediken a beépített szekrényben? :P

A tűzgyújtós-gázrobbantós szomszédokról meg csak annyit, hogy:

"Mit, és mikor javítók az én dolgom" -> valahogy a mi környékünkön panelház legutoljára a 80-as évek közepén pukkant el, családiház viszont azóta több is, legutóbb pont tavalyelőtt. Pont az ilyen hozzáállású, ne-pofázzon-bele-senki-se-kéményseprő-senki-az-én-kazánom-az-én-dolgom tulaj miatt, mint amilyen hozzáállásod neked is van :P

micsoda? 2013.07.04. 17:22:41

Te, de én is félre értettem a hozzászólásod. Amúgy meg elég szélsőséges gondolatmenet.

"Pont az ilyen hozzáállású, ne-pofázzon-bele-senki-se-kéményseprő-senki-az-én-kazánom-az-én-dolgom tulaj miatt, mint amilyen hozzáállásod neked is van :P"

krabat 2013.09.08. 18:31:14

@Muzsikok közt:
"A meggazdagodás nem kormány hanem okos kitartó munka kérdése"
Teljesen igazad van, főleg ha az erőfeszítés a kiskapukra és az adó(khm)optimalizálásra összpontosít. Van akinek ez könnyebben megy (ugye), van aki azt mondja:"Amit Allah nem lát, azért nem haragszik". Azt ezt előidéző szabályozás nyilván nem a kormány műve.
Aki volt már Magyarországon vállalkozó, az tudja hogy a rendszer nem a munkahelyteremtésre meg virágzó gazdaságra játszik, hanem egyszerűen a lehúzásra. Az okosságnak és a kitartóságnak egy mércéje, hogy milyen arányban tudja magát a vállalkozás függetleníteni az adórendszertől. Oszt jó napot.

Fekete Sámuel 2013.10.09. 00:37:04

Blogger! Te tetves komcsi szar. Rohadj meg élve.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.04.10. 10:48:16

Van egy hasonlóság a dél olasz ehhez hasonló jelenséggel is.

Én 20 évig dolgoztam közösségfejlesztőként odahaza és a szemem előtt nőtt ki ez a mai magyar fasisztoid kulútra.

A dél olasz gazdasági modell is olyan, hogy munkád csak akkor lesz, ha a család gondoskodik róla. Ha ilyesmid nincsen akkor el kell menned.

A blogomban néha megpróbálok utána gondolni, hogy a történelem által kialakított keretek /megélhetési keretek vastagon/ mikortól meddig hatájosak.

Ebben ugye vannak olyan dolgaink, hogy a Szent István féle dehumanizációs forradalom keretei az után több száz évig keverednek még a lovasnomád gazdasági modellel. A kunok megkérik és megkapják az önálló bíró választás jogát. Nem mennek robotba és egyfajta kollektív nemesség a státuszuk. Gazdaági modellként gyerekkoromba még látni lehetett ennek a romjait. Hajdú családból származom. Nagyszüleimnek már nem volt tehene, de a szomszédnak még igen. Kijárt a csordára legelni.

Ha megnézzük egy "szabad paraszt" történészi billoggal rendelkező falu ilyen típusú rendszer illeszkedését, akkor az ország nemkis részén /székelyek, palócok, kunok/ a "hagyjál békén kedves rendszer/ modell él. Gyakorta polgárháborúba keveredik a kialkudott jogaiért, ha a keretakotó azokat piszkálná. A hajdúk ugye Bocskaitól visszakapták a törzsi jogaikat.

A földosztás nálunk 100 évvel lekési a jobbágyfelszabadítást. 1848 és 1948 között lepereg 4-5 emberöltő.

A 70-es 80-as évek gulyás szocializmusa is egy olyan egyensúly, ahol a "hagyjál békén ... rendszer" Megerősíti a családi együttműködési rítusokat. A kalákában épülő házak vagy a kalákában "bérbevett" paradicsom föld, amit a nagyüzem kitol a KGSt-re az tömegével hív elő családi együttműködésre alapuló projekt vállalkozásokat annélkül, hog yezeknek céges formában intézményesülniük kellene.

Van egy hipotézisem arról, hogy bizonyos kultúrák a "a család a legnagyobb működő rendszer" mítoszban ragadnak.

Ez az oka annak, hogy akár meg is szavazzák a "mindenki lopjon annyit a közösből amennyit csak bír" keretalkotó rendszerekorrekciós javaslatokat.

Ezek korrupció és rendszerterrorizmus tűrő politikai szocializációs felépítmények. Az emberek örömmel hajbókolnak a középkori módon felépülő bégeknek.

A jogállam ignorálva, a lábbal tiporjuk minden társadalmi kontroll intézményesség függetlenségét. Nálunk a jelenlegi pártkatonák, azért kapták ezeket a tisztségeket, hogy a köztársasági elnök soha semmilyen érdemi kérdésben ne vessen fel alkotmányossági aggályokat. Az alkotmánybírókat, azért delegálták abba a pozícióba, hogy gúnyt űzzenek a legfőbb bírói tekintélyből, a médiatanács elnöke, a sajtószabadság megtiprását hivatott megszervezni, a sajtószabadság védelme helyett, a legfőbb ügyésznek az a dolga, hogy futni hagyjon milliárdos mértékben a közvagyonra rátámadó bűnözőket, rendőrök a rendőrautóban ölnek le korona tanúkat, a közmédia "kék az ég és zöld a fű" műsorokkal hallgat arról, hogy mi történik az országban. Csak az állampárt tematizál vitás kérdéseket. Szeintük, azon kívül, hogy bűnöző e az MSZP, nincsen más nemzeti kérdés amely közfigyelmet érdemelne.
Az intézményes demokratikus döntéshozatalhoz, a demokrácia torzulása elleni immunitás fenntartásához három feltétel megrendült:
A pártmaffia túszul ejtette ezeket a kontroll szerveket és ezek "a gátlástalan karrierlovagok, seftelő és hivatásos banditák, politikai bűnözők" személyükben garanciák arra, hogy az antidemokratikus törekvések akadálytalanul fejthessék ki hatásukat.
Éppen ezért ezek az intézmények elveszítették és megmásították, gyakorta az ellenkezőjére cserélték a funkciójukat. Ezek a szervek nem a polgárt védik, a hatalmi túlkapásoktól, hanem a kádi bíráskodás vagy a Dzsingisz kán - féle "rendeleti kormányzás" modelljét iktatták be egy modernizált korba, ahol réges régen létezik már televízió, vasút, telefon, és fogkefe.
A funkciójuk kigúnyolására felkért intézményességek egy olyan nép intézményekbe vetett bizalmát rombolja földig, akinek eleve komoly gondot okoz megbízni ember alkotta intézményességekben!

Egy amerikai szerzőcsoport a nyugati jóléti társadalom modell halálát látja abban,, hogy a versenyt védő és társadalmi integrációban gondolkodó pólussal szemben egyes országok a kirekesztő és versenykorlátozó tartomány kiszélesítésén munkálkodnak.

Sok közel keleti ország ilyen, az oroszok a mintapéldány és orbán is ilyet csinált belőlünk, Moldova is ebben a mocsárban dagonyázik.

Lajosforras 2014.04.10. 22:03:27

Úgy lesznek, mint az írek. 30 éve majd' éhen haltak, aztán a régebbi, külföldön felkapaszkodott emigránsok hazalátogattak és a kapcsolataiknak meg a korrupt és éhes politikusoknak köszönhetően teleöntötték az országot kölcsönnel. Lett is belőle lakó- és ipari park, Aer Lingus meg Ryanair, sőt még Luas-ra is telt. Valami hasonló készülhet ott is.

krisztap2014 2014.04.16. 16:47:43

Kedves Zsoolt, amikor ezt a posztot írtad, én épp akkor jártam Örményországban. Egy kolléganőm (örmény) meghívására töltöttem ott vagy tíz napot és volt alkalmam körbezötyögni ezt a gyönyörű (és szívszorítóan lerobbant) országot Jerevántól, Vanadzoron át egészen Hegyi Karabahig. Pontosan azt láttam, amit te, vagyis érzékletes és gondolatgazdag írásod szerint "a magyar jövőt". Kicsit nehezemre esik ideszorítani ezt a néhány személyes sort ebbe a kommenthalomba, de ezzel is szeretném megköszönni a fenti gondolatébresztő posztot. Nekem nagy élmény volt olvasni, pláne itt, ebben a sivatagi városban, ahol együtt húzzuk az igát örmény kolléganőmmel a külföldre szakadt magyar és örmény munkavállalók egyre terebélyesedő táborában. Munka után utazgatunk, olvasgatunk, és közben várjuk, hogy mikor mehetünk már végre haza.

kayaibrahim 2014.04.17. 11:47:15

Azért a 2 * 2/3 Gyurcsány ámokfutása nélkül nem jöhetett volna létre. Egy tisztességes baloldal mindezt megakadályozhatta volna. A következő választásra, a Jobbik is tovább fog erősödni, a baloldal talán összehoz egy normális kampányt pár vállalható emberrel (ha van ilyen) és akkor is a Fidesz fog győzni, csak nem lesz már 2/3.
Nagyon ki van találva a rendszer, a baloldal sosem fog összefogni a Jobbikkal, így a Fideszt nehéz lesz leváltani. Nem véletlenül próbál a Jobbik középre menni, ha ez sikerülne esetleg leválthatnák Orbánt. Akkor lenne csak jajgatás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.10. 20:37:28

Kib@szott jó poszt, ugyan én csak egy év késéssel olvasom, de így meg még inkább megállja a helyét, sajnos...
A poszt-toló kint él Örményiában?

Mészáros Laci 2014.12.01. 11:03:20

az örmények is maguknak teremtik az országukat. mi is.

Politizátor · http://westwing.blog.hu/ 2015.07.11. 23:12:46

A cikk egy dologban téved. Az alapfelvetésben, hogy ilyen lesz. Már évszázadok óta ilyen. Uram-bátyám ország vagyunk és voltunk amióta írott történelem létezik. Teljesen érdektelen milyen politikai elit volt hatalmon, milyen ideológiával. A probléma nem egy konkrét embercsoportban van. Adj hatalmat bárkinek és kapaszkodni fog belé, a megbízhatónak tartott személyes és családi ismeretségeit mozgatja helyzetbe, majd ügyeskedik, hogy minél több maradjon belőle. Ha nem teszi, akkor nem marad hatalma. Az teljesen lényegtelen, hogy kiről van szó, a rendszer újratermeli ezt a megoldást évszázadok óta.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2016.05.30. 09:42:21

@Modor Tibi:
ahol bántják a fideszt, modor tibi megjelen.
kíváncsi vagyok melyik fideszes fattya, veje lehetsz.
mivel minden egyes fidesz-kritizálcó poszt alatt odaugastz azt saccolom, hogy komolyabb buliban lehetsz benne.

- duplagondol 2017.06.17. 21:26:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Konkrétan tartományként kezelték már a középkorban is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.02.10. 11:19:05

Logikus, félelmetes. Tényleg erre megyünk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.02.10. 11:20:28

@Muzsikok közt: Oké, akkor csak az ország lakosságának egyharmada vándorolt ki... Tök jó, nem?

VoluntartistA 2018.03.31. 20:25:02

A kései és sajnálatosan megvalósult "jövőből" tisztelettel (és szomorúan) adózom a szerzőnek a pengeéles jövőbelátásáért.

rosal 2018.04.09. 20:00:09

Cseréld ki az ország nevét, és ma is aktuális. 20 18.4.8

törzsmókus 2018.04.23. 18:29:01

„Szoktam látni tüntetéseket Jerevánban. 22-en vonulnak zászlókkal hangosbeszélőbe skandálva.”

:)

Zatrig 2018.10.06. 20:56:14

Igen, azon röhögtem fel kínomban úgy a közepetájt, hogy dehát ez Magyarország, ember! (Mármint a mai ~). Ők már megint kifele igyekszenek ebből (amennyiben leváltották azt a vérkorrupt kormányt, ami 20!!! évig ezt művelte velük)(nyilván a közgondolkodást, ellenérzéseket a viszont-dehumanizáló szomszédokkal szemben, évszázados szorongásokat, rossz tapasztalatokat persze nem lehet pitypaty eltüntetni, de legalább hizlalni remélhetőleg nem hizlalja ezeket a kormány direkt), mi meg bele. Nagyszerű kilátások.
süti beállítások módosítása